رییس دادگستری آبدانان رشد پدیده طلاق در این شهرستان را نگران کننده دانست و گفت: طلاق یکی از آسیب های نامیمون اجتماعی است که شیوع آن مشکلات و آسیب های متعدد اجتماعی و اخلاقی بدنبال دارد.
کد خبر: ۷۴۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 10 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،ابراهیم سبزواری گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه مرداد، 60 مورد طلاق در این شهرستان بوقوع پیوسته که این آمار بسیار زیاد و نگران کننده است.
وی افزود: چنانچه این روند تا پایان سال جاری به همین منوال ادامه یابد، آمار طلاق امسال نسبت به سال گذشته رشد 30درصدی خواهد داشت که این امر زنگ خطری برای بنیان مقدس و مهم خانواده است.
سبزواری تاکید کرد: آمار طلاق در این شهرستان، سال 93 نسبت به سال قبل از آن، 40 درصد کاهش یافته بود ولی امسال نسبت به سال گذشته رشد نگران کننده ای را نشان می دهد.
وی اختلافات خانوادگی، مشکلات معیشتی، عدم تفاهم و تحمل زوجین نسبت به هم، دخالت های بیجای خانواده های دو طرف و ناآشنایی با موازین شرعی و عرفی را مهمترین علت طلاق زوجین اعلام کرد.
وی یادآور شد: مسوولان اجرایی، ریش سفیدان و بزرگان طوایف، رسانه های گروهی، علمای دین و نهادهای فرهنگی باید با دقت نظر و ایجاد ساز وکارهای فرهنگی و اجتماعی جلوی افزایش و توسعه این آسیب بزرگ اجتماعی را بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار