دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام گفت: طرح یاریگران تاکنون در ۱۴۴ مدرسه این استان اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۱۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ 08 January 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ ساسان کرمشاهی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار داشت: این طرح در راستای منویات رهبری بعنوان اصل اول مقابله با آسیب های اجتماعی در حوزه های پیشگیری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی و صیانت و حمایت های اجتماعی از بهبود یافتگان دنبال می شود.

وی افزود: ۱۴۴ مدرسه استان با جمعیت دانش آموزی بالغ بر ۱۸ هزار دانش آموز شاهد اجرای این طرح بوده اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ایلام یادآور شد: اولین مرحله این طرح با محوریت آموزش و پرورش است که منابع این طرح شامل ۵۰ درصد از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۲۵ درصد شورای اجتماعی وزارت کشور و ۲۵ درصد نیز توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

کرمشاهی یادآور شد: طی ۹ ماهه اول سال جاری ۷۰ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در استان تسهیلات اشتغالزایی دریافت کرده اند و بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای اشتغال این افراد هزینه شده است.

وی اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد را از رویکردهای مهم و تاثیرگذار دولت برشمرد و گفت: ۱۸۶ سازمان مردم نهاد استان در زمینه های پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا و خانواده های آنان فعالیت می کنند.

فرماندار دهلران نیز به نقش شورای مبارزه با مواد مخدر در شهرستان و تصمیات آن اشاره کرد و افزود: خروجی جلسات باید منجر به کاهش مصرف و آسیب های آن در جامعه شود و لازمه این کار تعامل و همکاری دستگاه های عضو و احساس مسئولیت آحاد جامعه در امر اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد است.

مجید عسگری به وظایف آحاد جامعه و دستگاه هادر امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: پیگیری برنامه های مبارزه با مواد مخدر در حوزه های آموزش، پیشگیری و صیانت مد نظر همه باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در دهلران تاکید کرد: تاکنون این طرح در سطح ۲۰ مدرسه با جمعیت بیش از چهار هزار دانش آموز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ۱۶ سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری، درمان و صیانت از افراد مبتلا به این بلای خانمان سوز در شهرستان مرزی دهلران فعالیت دارند.

در پایان از محل فعالیت انجمن NA شهر دهلران بازدید و مشکلات کمبود فضای آن مورد بررسی قرار گرفت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار