پزشکان و دانشجویان رشته های پزشکی باید اخلاقیات را در جایگاه نخست فعالیت های خود قرار دهند و همزمان با تحصیل علم و فرهنگ از امکانات و تجهیزات موجود برای پیشرفت علم هم استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 29 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،، محمدرضا مروارید شامگاه دوشنبه در آیین ورود دانشجویان جدید دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: اطبا و پزشکان ایرانی از گذشته های بسیار دور تاکنون علاوه بر آموزش علم طبابت، همگی فیلسوف و عالمان دینی بوده به گونه ای که به آنها لقب حکیم داده اند.
وی افزود: پزشکان و دانشجویان رشته های پزشکی باید اخلاقیات را در جایگاه نخست فعالیت های خود قرار دهند و همزمان با تحصیل علم و فرهنگ از امکانات و تجهیزات موجود برای پیشرفت علم هم استفاده کنند.
مروارید به دانشجویان توصیه کرد بعد از فارغ التحصیلی در مناطق محروم و نیازمند وجود متخصص فعالیت های پزشکی خود را انجام دهند و به مردم محروم این مناطق خدمت رسانی کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هم در این آیین گفت: تقویت هیات های علمی دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی از اولویت های این دانشگاه است.
دکتر علی دل پیشه افزود: این دانشگاه از معدود دانشگاه هایی است که 100 درصد دانشجویان خود را در خوابگاه های دانشجویی اسکان داده و برای نخستین بار برای در رشته های تخصصی داخلی و اطفال دانشجو جذب کرده است.
وی توجه به برنامه های فرهنگی و تقویت بینش و اخلاق در دانشجویان را از مهمترین برنامه های این دانشگاه برشمرد و ادامه داد: دانشجویان رشته های مختلف پزشکی باید در عرصه های فرهنگی و معنوی ورود کنند.
دل پیشه یادآور شد: در ایام اربعین حسینی از دانشجویان این دانشگاه انتظار داریم در پایگاه های مستقر در مرز مهران حضوری فعال برای خدمات رسانی داشته باشند.
معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام هم در این آیین اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 500 دانشجو در رشته های مختلف این دانشگاه شاغل به تحصیل هستند که برخی رشته ها مانند دستیاری تخصصی برای نخستین بار در این دانشگاه تدریس می شود.
دکتر جمیل صادقی فر ادامه داد: رشته های علوم پزشکی با دیگر رشته ها و دانشگاه ها متفاوت است چرا فارغ التحصیلان این رشته ها در آینده به مردم و بیماران خدمت می کنند و همین حساسیت این رشته ها را بیشتر کرده است.
معاون نهاد فرهنگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در این آیین گفت: دانشجویان باید به ابعاد دینی و معنوی در کنار تحصیل علم و دانش توجه کنند.
حجت الاسلام احسان عوض نژاد اظهار کرد: نبوغ ایرانی در کنار معنویت دینی باعث شده که ایران بتواند در برابر ابر قدرت های بزرگ دنیا قد علم کند و به مصاف آنها برود.
وی افزود: عمل به فرامین و دستورات الهی و دین مبین اسلام موجب دستیابی اقشار مختلف مردم بویژه جوانان و دانشجویان به قله های رفیع سعادت می شود.
در این آیین که با حضور شخصیت های علمی و دانشگاهی در محل دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام برگزار شد از چهار دانشجوی برتر رشته های مختلف این دانشگاه تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار