کد خبر: ۱۱۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 18 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، شاپور پولادی در نشست شورای مدیریت بحران اظهار کرد: وجود آمار تجهیزات و ماشین آلات موجود در دستگاه های اجرایی یکی از مهم ترین نیازهایی است که در زمان وقوع حوادث و بحران های احتمالی احساس می شود و تشکیل بانک اطلاعاتی این ماشین آلات در برنامه ریزی ، مقابله و خدمات رسانی بهتر به مناطق آسیب دیده بسیار تاثیرگذار است.
وی افزود: همه دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران باید هنگام وقوع حوادث پای کار بوده و با همفکری و همراهی زمینه کاهش آثار مخرب بلایای طبیعی و غیر طبیعی را فراهم آورند.
معاون استاندار ایلام با انتقاد از جانمایی مسکن مهر شهر ایلام در دولت گذشته تاکید کرد: واحدهای ساخته شده در مسیل سیلاب های ورودی به شهر ایلام قرار داشته و امکان بروز حادثه در این محدوده بالاست که باید هرچه سریع تر برای این موضوع چاره اندیشی کرد.
پولادی همچنین به برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران برای مسئولان دستگاه های اجرایی در استان همدان اشاره کرد و یادآور شد: این دوره تمرینی جدی برای آشنایی هرچه بیشتر مدیران و کسب آمادگی و تعامل بیشتر ارگان های عضو در مقابله با حوادث احتمالی بود و بدون شک تکرار این دوره ها منجر به انسجام و موفقیت بیشتر در طرح های مقابله با مدیریت بحران می شود.
وی همچنین به وقوع زمین لرزه 6،1 ریشتر سال 92 در بخش مورموری شهرستان آبدانان پرداخت و اضافه کرد: دولت یازدهم بهترین عملکرد را در زمان وقوع و بازسازی مناطق آسیب دیده داشت بطوریکه این رویکرد در حوادث مشابه طی 37 سال گذشته بی سابقه است.
معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: برآورد خسارت و تصویب اعتبارات و تسهیلات بازسازی این حادثه در نخستین فرصت با تلاش مجموعه مدیریتی استان و بویژه شخص استاندار صورت گرفت و هم اکنون بازسازی مناطق آسیب دیده در وضعیت مناسبی قرار دارد.
پولادی اظهار کرد: 2 هزار و 150 میلیارد ریال تسهیلات در مجموع برای بازسازی ، نوسازی و معیشت آسیب دیدگان زلزله جنوب استان اختصاص یافت که 430 میلیارد ریال آن به صورت بلاعوض بوده است.
وی افزود: 580 میلیارد ریال از این مقدار برای مرحله اول تخصیص اعتبارات زیرساختی در نظر گرفته شد که 180 میلیارد ریال آن پرداخت شده و حدود 400 میلیارد ریال نیز به تازگی واگذار شده است.
معاون استاندار ایلام ادامه داد: 190 میلیارد ریال نیز هم اکنون در خزانه استان موجود بوده و بزودی در اختیار دستگاه های خدمات رسان قرار می گیرد.
پولادی یادآور شد: از مجموع 2 هزار و 150 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته به زلزله جنوب استان ایلام تاکنون 50 تخصیص یافته و نقدینگی آن در استان جذب شده است.
مدیرکل بحران استانداری ایلام نیز در این نشست گفت: عملکرد مناسب مجموعه مدیریتی استان در زلزله آبدانان این بحران را به یک فرصت برای ایلام تبدیل کرد و با درایت شخص استاندار این مسئله توجه عمومی را برای تکمیل زیرساخت های استان جلب کرد.
احمد کرمی اضافه کرد: مقوله مدیریت ریسک همراه با شناسایی مخاطرات، پیامدهای آن، آسیب ها و مشکلات ناشی از این مخاطرات قبل از وقوع حوادث بحران زایی چون سیل و زلزله برای کاهش میزان خسارات و عواقب آن باید در اولویت دستگاه های مرتبط با این موضوع قرار بگیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار