مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام به امکان کشت تابستانه در اراضی کشاورزی زیر پوشش طرح سامانه گرمسیری در شهرستان مهران برای اولین بار خبر داد و گفت: ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش شبکه آبیاری سامانه گرمسیری قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ 08 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ صادق علیمرادی اظهار کرد: آبگیری اولیه سد کنجانچم از ۲ سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آبانماه سال گذشته نیز با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان سه متر مکعب بر ثانیه به این سد، زمینه لازم برای انجام کشاورزی در این اراضی در فصل‌های مختلف سال فراهم شده است.

وی با بیان اینکه حجم آب مخزن سد کنجانچم حدود ۵۲ میلیون مترمکعب است، ابراز کرد: این میزان آب و همچنین راه اندازی سامانه گرمسیری و بهره‌مندی زمین‌های زراعی مهران از این شبکه، منبع عظیمی برای اجرای کشت تابستانه و کشاورزی در دشت مهران، فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری دشت مهران تخصیص داده شده است، افزود: آب سد کنجانچم از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری و پوشش این منطقه رهاسازی می‌شود و امسال امکان کشت کشت تابستانه در اراضی زیر پوشش شبکه آبیاری کنجانچم فراهم شده است.

علیمرادی در خصوص شبکه‌های آبیاری استان ایلام کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان را حدود ۸۶ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری با ۱۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، وسعت زمین‌های کشاورزی استان تحت پوشش شبکه‌های آبیاری به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اشاره به اینکه چهار هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در نواحی غربی دشت مهران از آبان ماه سال گذشته زیر پوشش شبکه آبیاری کنجانچم رفته است، تصریح کرد: با توجه به ورود آب از سامانه گرمسیری به استان، برای اولین بار شرایط جهت کشت تابستانه در اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری کنجانچم دشت مهران فراهم شده است. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار