رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: برای مهار بیماری سالک، باید اقدام اساسی کرد.
کد خبر: ۱۱۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 26 October 2015
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: برای مهار بیماری سالک، باید اقدام اساسی کرد.
هدایت حیدری زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سالک یک بیماری ویروسی است که بسرعت تکثیر و تسری پیدا می کند و در صورت رها شدن در کوتاهترین زمان، عده زیادی را آلوده و در معرض خطر ابتلا قرار می دهد.
وی مبارزه با بیماری سالک را مهمترین اولویت شبکه بهداشت و درمان آبدانان اعلام کرد و افزود: به علت عدم رعایت اصول بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه در جامعه و برخی متولیان امور خدماتی، آمار بیماران مبتلا به سالک در آبدانان امسال از 43 نفر به 99 نفر افزایش یافته و این زنگ خطری است که هم مردم و هم مسئولان باید برای مهار این بیماری اقدام کنند.
حیدری زاده تجمع زباله و پسماندهای شهری، دپوی نخاله های ساختمانی، عدم رعایت موازین بهداشتی در اماکن شهری و بی تفاوتی مردم در قبال این بیماری را مهمترین عوامل تسری و ازدیاد آمار ابتلا به این بیماری دانست.
وی تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان آبدانان با راه اندازی کلاس های تخصصی و عمومی در این زمینه، اعزام کارشناسان به مراکز علمی و آموزشی و تهیه داروهای مورد نیاز درمان بیماری سالک، اقدامات ارزنده و به موقعی انجام داده اما بدون حضور و مشارکت مردم و همه دستگاه های دولتی این مهم به سرانجام نمی رسد.
بیماری سالک یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل بنام پشه خاکی به هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار