مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان:
مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان از ابتلای 99 آبدانانی به بیماری سالک در شش‌ماهه‌ی اول امسال خبر داد و گفت: افزایش ابتلا به بیماری سالک نگران‌کننده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸ 27 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان از ابتلای 99 آبدانانی به بیماری سالک در شش‌ماهه‌ی اول امسال خبر داد و گفت: افزایش ابتلا به بیماری سالک نگران‌کننده است.

دکتر «هدایت حیدری‌زاده» اظهار کرد: در سال 92 تعداد 23 نفر، در سال 93 تعداد 43 نفر و در 6 ماهه سال جاری بیش از 99 نفر به بیماری سالک مبتلا شده‌اند.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان بابیان اینکه این روند افزایش ابتلا به بیماری سالک نگران‌کننده است، ادامه داد: گرم شدن آب‌وهوا، وجود آب‌های راکد در محل زیست و زیادشدن حجم نخاله‌ها و همچنین مسافرت شهروندان آبدانانی به شهرهای هم‌جوار دهلران و دشت عباس در تشدید این بیماری در آبدانان مؤثر بوده است

حیدری‌زاده سم‌پاشی مناطق روستایی و حاشیه‌ی شهر و انجام تفاهم‌نامه با شهرداری برای خارج کردن نخاله‌ها از شهر را از اقدامات انجام‌شده برای مبارزه با سالک عنوان و به والدین توصیه کرد از پوشاندن لباس آستین‌کوتاه به فرزندان خود خودداری کنند.

وی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را از دیگر اقدامات مؤثر در مبارزه با سالک عنوان و تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ای برای این موضوع به کنترل سالک کمک خواهد کرد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبدانان گفت: درمانگاه شماره یک آبدانان برای مبارزه با سالک تجهیز و پزشکان مربوط در این درمانگاه مستقر هستند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار