فرماندار ایلام گفت:
ریشه کن کردن بیسوادی از مهم ترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جوامع امروزی است.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴ 28 October 2015

به گزارش تابناک ایلام، فرماندار ایلام گفت: ریشه کن کردن بیسوادی از مهم ترین راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در جوامع امروزی است.

ناصر خوشخبر روز چهارشنبه در نشست شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان ایلام اظهار کرد: فعالیت های موثری در کشور در حوزه سوادآموزی انجام شده و از نظر نرخ باسوادی نسبت به قبل از انقلاب، پیشرفت های چشمگیری بدست آمده است.
وی افزود: برای اطلاع رسانی، تشویق و فرهنگ سازی سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی باید از همه نهادها و ظرفیت های فرهنگی دستگاه ها بهره برد.
فرماندار ایلام لازمه پیشرفت و توسعه هر کشور را در مسایل مختلف، افزایش میزان سواد در آن جامعه اعلام و تاکید کرد: قطعا این امر نیازمند بسیج اقشار جامعه برای افزایش سطح سواد است.
خوشخبر یادآور شد: بدون شک نمی توان جامعه را به دور از آسیب ها نگاه کرد، بی سوادی هم یکی از این نوع آسیب ها است که نباید تنها در یک مقطع دنبال شود چرا که دوباره بیسوادی شکل خواهد گرفت.
وی ادامه داد: اگر ما توانستیم این تغییر را ایجاد کنیم در واقع برگ برنده ای برای همه برنامه ریزان و سیاست گذاران دولت تدبیر و امید بوده است.
فرماندار ایلام افزود: باید با هدف گذاری دقیق تلاش کرد تا بیسوادی از یک میانگین فراتر نرود و تمام تلاش خود را بکار گیریم تا کودکان و نوجوانان ما بی سواد نباشند.
خوشخبر با اشاره به نرخ سوادآموزی در سطح شهرستان گفت: در حال حاضر و با وجود آنکه ایلام جزو استان های مهاجرپذیر است، حدود 92 درصد مردم ساکن شهرستان با سواد هستند.
وی گفت: اگر ارتباط با مرکز دوسویه باشد، بطور قطع تمام امور و ضعف ها مشخص شده و نواقص نیز رصد و برطرف خواهد شد.
فرماندار ایلام افزود: ریشه کن کردن باسوادی زمانی میسر می گردد که سوادآموزی برای همه ما به عنوان یک چالش اصلی مطرح و با استفاده از برنامه شتاب بخشی و اجرای صحیح آن در این راستا قدم های موثری برداریم./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار