نماینده مجلس:
انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک باید اولویت نخست دوران پساتحریم باشد تا بتوانیم از پیامدهای مثبت آن بهره مند شویم.
کد خبر: ۱۲۶۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال فناوری و سرمایه گذاری مشترک باید اولویت نخست دوران پساتحریم باشد تا بتوانیم از پیامدهای مثبت آن بهره مند شویم.
علی محمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بخش عمده ای از موفقیت دوران پسا تحریم منوط به عقلانیت و تدبیری است که مسئولان در مواجه با مشکلات بکار خواهند بست.
وی افزود: آنچه امروز برای کشور حیاتی است، افزایش تاب آوری اقتصاد ملی در برابر بحران های داخلی اقتصاد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت های داخلی است.
نماینده مردم دهلران ، آبدانان ، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر مشکلات و محدودیت های بانکی ، ارزی ، کشتیرانی ، صدور نفت و ورود فناوری به کشور پس از رفع تحریم ها برطرف شود، بدون شک شاهد فضای روشن و چشم انداز امیدوار کننده تری برای آینده اقتصاد ایران خواهیم بود.
احمدی تاکید کرد: اگر قرار است از دانش و سرمایه گذاری خارجی ها استفاده کنیم، باید تمام توان خود را به این معطوف کنیم که اولویت نخست ما انتقال فناوری، سرمایه گذاری مشترک و استفاده از ظرفیت و توان داخلی جوانان این مملکت باشد که در صورت اجرایی شدن این موارد دستاوردهای بسیار ارزنده ای را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: اما اگر پسا تحریم را به عنوان فرصتی برای بهره گیری از دلارهای نفتی بدانیم و این دلارها را ناشیانه صرف واردات کالاهای مصرفی ، بروکراسی و گسترش دیوان سالاری اداری و خرید کالاها و امکانات غیرضرور کنیم، با توجه به محدودیت منابع کشور فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست خواهیم داد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احساس می کنم با تجربه ای که در طول سال های تحریم بدست آورده ایم و با فشارهایی که به اقتصاد کشور وارد شده است، قطع وابستگی به درآمدهای نفتی هم اکنون رویکرد جدی نظام است و تحقق این امر در سایه توجه به استعداد و ظرفیت های داخلی و ورود فناوری و سرمایه گذاری خارجی میسر خواهد بود.
احمدی گفت: باید ضمن تعامل با اقتصاد جهانی و استفاده هوشمند از فرصت های بین المللی سرمایه گذاری خارجی را تقویت کنیم تا شاهد حرکت رو به رشد اقتصاد ملی باشیم./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار