با توجه به موج دوم بازگشت زائرین از کربلا به مرز مهران و کاهش شدید دمای هوا در منطقه، عملیات امداد اسکان اضطراری توسط این جمعیت صورت گرفت.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵ 05 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از توزیع 10هزار تخته پتو بین زائران اربعین حسینی در مرز مهران خبر داد.
محمد سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به موج دوم بازگشت زائرین از کربلا به مرز مهران و کاهش شدید دمای هوا در منطقه، عملیات امداد اسکان اضطراری توسط این جمعیت صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این عملیات 10 تیم عملیاتی این جمعیت با توزیع 10هزار تخته پتو از شب گذشته 15 هزار نفر از زائران اربعین حسینی را اسکان داده اند.
وی همچنین از امداد رسانی به 40 حادثه رانندگی در مسیر تردد زائران اربعین حسینی توسط امدادگران این جمعیت خبر داد و گفت: این تعداد حادثه از 30 آبان تا امروز در این مسیرها رخ داده است.
سلیمانی همچنین از اسکان بیش از 55 هزار و 700 زائر اربعین حسینی در شهرستان های مهران و ایلام از اول آذر تا صبح امروز خبر داد و گفت: دو اقامتگاه موقت در جمعیت هلال احمر و ورزشگاه مهران و پنج مسجد این شهرستان برای اسکان زائران مجهز شده است.
وی افزود: علاوه بر این در پی حجم گسترده زائران، اردوگاهی با ظرفیت یک هزار نفر در شهر مهران برپا شده است.
وی تاکید کرد: همچنین در ایلام نیز مسجد علی ابن ابیطالب(ع) و سرسرای ورزشی شهدای میمک برای اسکان زائران از سوی هلال احمر تجهیز و راه اندازی شده است.
سلیمانی یادآور شد: این اقامتگاه ها به امکانات مورد نیاز اسکان از جمله موکت و پتو تجهیز شده است و اسکان تا زمان حضور زائران در مرز مهران ادامه دارد.
وی با اشاره به استقرار گروه های امدادی در جاده های مسیر تردد زائران اربعین حسینی در استان بویژه جاده ایلام - مهران گفت: 25 گروه امدادی در این مسیرها مستقر هستند.
مدیر عامل هلال احمر ایلام افزود: با توجه به پیش بینی حجم تردد بالای زائران در نقاط مختلف این استان، این پایگاه ها در جاده های دهلران، دره شهر، ملکشاهی، شباب، قلاجه و مهران مستقر شده اند.
وی با بیان اینکه از این تعداد، 10 تیم امدادی در جاده ایلام - مهران مستقر شده اند، خاطر نشان کرد: این پایگاه ها هر هشت تا 10 کیلومتر از طول این مسیر را پوشش می دهند.
سلیمانی همچنین از استقرار 20 تیم امداد موتوری هلال احمر در پایانه مرزی مهران خبر داد و یادآور شد: این تیم ها با هدف سهولت در امداد رسانی علاوه بر پایگاه های امداد جاده ای در مرز مهران مستقر و به زائران خدمات ارائه می کنند.
مدیر جمعیت هلال احمر ایلام گفت: افزون بر این تیم های امدادی، بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در پایانه مرزی مهران مستقر شده تا در صورت نیاز نسبت به ارائه خدمات امداد هوایی اقدام کند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است .
بیش از 60 درصد تردد مرزی اربعین حسینی از مرز مهران انجام شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار