مدیرکل هوا‌شناسی استان ایلام؛
در شرایطی هوای استان پایدار می شود که سرما در منطقه حاکم و دمای هوا بین هشت تا 14 درجه در مناطق مختلف استان کاهش پیدا می‌کند.
کد خبر: ۱۴۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 06 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مردم ایلام امروز واپسین هفته‌های پاییزی را همراه با بارش برف و سفیدپوش دیدند.

بارش برف که از بامداد امروز شروع شد برخی نقاط استان را سفیدپوش کرد.

بارش برف طی سال‌های گذشته به یکی از آرزوی‌های مردم مناطق مختلف استان ایلام مبدل شده بود و امروز مردم ایلام روز خود را با دیدن بارش برف در ارتفاعات و درون شهر آغاز کردند که این بارش ها در ارتفاعات بیشتر است و هم‌اکنون ادامه دارد.

امروز بار دیگر مردم ایلام مورد رافت خداوند قرار گرفتند و با وجود کاهش 11 درجه‌ای دما، غرق شادی و خوشحالی شدند.

بنا بر این گزارش هیچ‌یک از مدارس ایلام امروز تعطیل نیست و دانش آموزان طبق روال همیشگی مشغول تحصیل میباشند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: بارش باران و کاهش دما در روزهای گذشته و نیز بارش برف در شب گذشته استان ایلام و خصوصأ ارتفاعات برفگیر را سفید پوش کرد که  این بارش‌ها و کاهش دما به واسطه آغاز فعالیت سامانه بارشی تا روزهای آینده در بیشتر مناطق مختلف استان از جمله مناطق جنوبی و گرمسیری ایلام و به ویژه مناطق شمالی و سردسیری استان ادامه خواهد داشت.

یوسف شیخ‌الملوکی ادامه داد: سامانه‌ای که از روز گذشته وارد استان ایلام شده است فعال است و امروز و فردا امکان یخبندان در استان ایلام وجود دارد و این مهم غیر قابل اجتناب است.

شیخ‌الملوکی اشاره کرد: در پی بارش برف در سطح شهر ایلام پنج سانتی‌متر برف؛ در شهر ایوان چهار سانتی‌متر، در سرابله یک سانتی‌متر، در ملکشاهی چهار سانتی‌متر و در میش خاص شش سانتی‌متر بارش برف ثبت شده است.

وی افزود: در شرایطی هوای استان پایدار می شود که سرما در منطقه حاکم و دمای هوا بین هشت تا 14 درجه در مناطق مختلف استان کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل هوا‌شناسی استان ایلام همچنین به وضعیت هوا در مهران اشاره کرد و گفت: تا اواخر وقت امروز وضعیت هوا در مهران پایدار می‌شود و در این شهرستان یک میلی‌متر بارندگی به ثبت رسیده است و انتظار داریم که تا اواخر وقت امروز رگبار ضعیف داشته باشیم.

شیخ الملوکی در پایان اظهار کرد: به دنبال پایداری هوا در استان از فردا؛ شاهد کاهش دمای چشمگیری خواهیم بود که در برخی از مناطق دمای هوا به زیر صفر نیز خواهد رسید./پ




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار