رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام؛
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با داشتن پتانسیل اعضای هیات علمی، بازوی مهمی برای انجام کارهای علمی، پژوهشی در استان و بازوی توانمندی برای کمک به توسعه استان است.
کد خبر: ۱۴۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 14 December 2015

به گزارش تابناک ایلام، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با داشتن پتانسیل اعضای هیات علمی، بازوی مهمی برای انجام کارهای علمی، پژوهشی در استان و بازوی توانمندی برای کمک به توسعه استان است.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، گزارش داد: دکتر شهریار عباسی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر این دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام یکی از حوزه‌های پرکار و اثرگذار دانشگاه است.

وی افزود: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیت‌های خوبی برای کمک به پژوهش چه در داخل و چه در خارج از دانشگاه وجود دارد انتظار داریم اعضای هیات علمی دانشگاه با پشتکار و جدیت بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اضافه کرد: حوزه پژوهش سازمان مرکزی به روز شده است و امروزه دسترسی به منابع آسان‌تر از گذشته است و باید پژوهشگران بتوانند کارهای پژوهشی نابی انجام دهند.

عباسی خاطرنشان کرد: امید است که با ظرفیت‌های علمی و امکانات خوبی که در واحد ایلام فراهم است، بتوانیم در عرصه پژوهش خوب عمل کنیم چرا که پژوهش، نیاز اصلی جامعه امروزمان است و باید بتوانیم به طور اثرگذاری با تولید آثار علمی و پژوهشی ناب و قوی وارد صحنه شویم.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با داشتن پتانسیل عظیم اعضای هیات علمی از مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی بازوی مهمی برای انجام کارهای علمی، پژوهشی در استان و بازوی توانمندی برای کمک به توسعه استان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی همتی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز در این مراسم گفت: پژوهشگری یکی از ویژگی‌های فطری انسان است که بر اساس فطرت حقیقت‌جویی و حقیقت‌طلبی به دنبال پاسخ سؤالات می‌باشد و پس از غربالگری پاسخ‌ها به یک پاسخ مطلوب می‌رسد.

وی با بیان اینکه انسان زمانی زنده و پویاست که حقیقت جستجوگری و پرسشگری در او باقی و برای یافتن پاسخ‌ها در تلاش باشد، یادآور شد: عرصه دیگر پژوهش از حس مسؤولیت‌ پذیری انسان برمی‌خیزد و انسان باید این سؤال را با خود مطرح کند که رهاورد من برای انسان چیست و چه خدمتی می توانم به تعالی انسان کنم.

وی با توجه به این نکته که پیامبران الهی در رأس پرسشگری و پژوهشگری قرار دارند، عنوان کرد: انسان مادامی که به خدا و معنویات و حقیقت دین متصل است همیشه می‌تواند به خودش امیدوار باشد که آنچه از اندیشه‌اش حاصل می‌شود می‌تواند اثرگذار باشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: تکیه‌گاه اصلی کشورهای توسعه یافته پژوهش و تکیه بر علم و خرد است اما کشورهای فاقد توسعه در پژوهش و تحقیق، جوامع دانشگاهیشان حرفی برای گفتن ندارند.

وی با ذکر این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی در راستای توسعه پژوهش چیزی از لحاظ امکانات و زیرساخت کم ندارد، یادآور شد: برای ایجاد انگیزه تحقیق و پژوهش، بخشی از آن به درون افراد مربوط است و بخشی هم بر عهده دانشگاه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین همتی خاطرنشان کرد: عرصه پژوهش گسترده است و با توسعه پایدار، تولید، استقلال و آزادی کشور بستگی مستقیم دارد نباید پژوهش‌ها در گوشه کتابخانه‌ها خاک بخورد و باید جنبه کاربردی پیدا کنند.

دکتر شهرام مامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز در ادامه گفت: امیدوارم نگاه دانش آموزی ما مبتنی بر پژوهش باشد.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از مجموعه پژوهشی دانشگاه انتظار دارم که با کارکرد علمی و تعامل دوسویه با اعضای هیأت علمی، بتوانیم مشکلات پژوهش را حل کنیم.

مامی اضافه کرد: برای انتخاب پژوهشگر برتر در وب سایت و سامانه دانشگاه و از طریق پیامک و نصب بنر به این افراد اطلاع‌رسانی کردیم و در نهایت با توجه به بخشنامه‌های وزارت علوم پژوهشگران برتر سال 94 دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام انتخاب شده‌اند.

گفتنی است که در پایان این مراسم که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام و به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش برگزار شد، از دو تن از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار