معاون فنی منابع طبیعی ایلام گفت:
استان ایلام رتبه برتر کشور در حوزه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز را کسب کرد و در این زمینه استان ایلام جایگاه مطلوبی بین دیگر استان های کشور دارد.
کد خبر: ۱۴۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۵ 18 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون فنی منابع طبیعی ایلام گفت: استان ایلام رتبه برتر کشور در حوزه جنگل و افزایش سرانه فضای سبز را کسب کرد و در این زمینه استان ایلام جایگاه مطلوبی بین دیگر استان های کشور دارد.
حجت الله فتحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ارزیابی های به عمل آمده توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حوزه جنگل استان ایلام در زمینه های تولید نهال، توسعه و غنی سازی جنگل، زراعت چوب، جنگل کاری حاشیه راه ها در ارزیابی های این سازمان عنوان برتر را به خود اختصاص داد.
وی مقابله با ریزگردها، تثبیت عرصه های بیابانی، کنترل کانون های فرسایش بادی در شهرستان های مهران، دهلران و آبدانان، افزایش تعهد 2 هزار هکتاری کاشت جنگل پنج هزار هکتاری در سال جاری از دیگر فعالیت های استان در زمینه جنگل کاری است.
فتحی نقش نهالستان های استان در توسعه جنگل ها و افزایش سرانه فضای سبز طبیعی را مهم دانست و افزود: استان ایلام توانایی تولید پنج میلیون اصله نهال گرمسری و سردسیری را در سال دارد که هم اینک تولید سالانه چهار میلیون اصله انواع نهال را داریم.
78 درصد مساحت کل استان ایلام را عرصه های طبیعی و جنگل تشکیل داده است، سهم جنگل از این میزان افزون بر 642 هزار هکتار است و مرتع یک میلیون و 140 هزار هکتار آن را تشکیل می دهد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار