مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت:
بازارچه صنایع دستی در حال احداث شهر ایلام به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.
کد خبر: ۱۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 18 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بازارچه صنایع دستی در حال احداث شهر ایلام به متقاضیان بخش خصوصی واگذار می شود.
ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، گزارش داد: عبدالمالک شنبه زاده افزود: این بازارچه با 18 غرفه بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود یک میلیارد و 600 میلیون ریال برای تکمیل و تجهیز آن نیاز است.
وی ادامه داد: در ازای تکمیل بازارچه صنایع دستی ایلام، حق بهره برداری از بازارچه به سرمایه گذارانی که علاقمند به مشارکت در این طرح باشند، داده می شود.
شنبه زاده تاکید کرد: هم اکنون چند متقاضی برای تکمیل و بهره برداری از بازارچه صنایع دستی ایلام اعلام امادگی کرده اند اما به علت زودبازده نبودن طرح تمایل چندانی برای ادامه کار ندارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، هزینه تکمیل این بازارچه دوره بازگشت چهار ساله دارد و اجرای طرح نیازمند مشارکت متقاضیان علاقمند به سرمایه گذاری واقعی و توسعه تولید و اشتغال است.
شنبه زاده افزود: طبیعی است بخش خصوصی بیشتر علاقمند است در زمانی کوتاه به سود برسد بنابراین متقاضیان علاقه زیادی برای مشارکت در این طرح ندارند.
وی با بیان اینکه یک میلیارد ریال برای تکمیل این بازارچه از طرف سازمان میراث فرهنگی اختصاص یافته است، ادامه داد: در صورت پرداخت این میزان اعتبار و تکمیل بازارچه با توجه به سیاست های حمایتی، غرفه های بازارچه با نرخ بسیار پایین تر از مناطق دیگر به متقاضیان اجاره داده می شود.

*** کسب رتبه برتر معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان ایلام
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: به دلیل معرفی و حفظ و ارتقای کارهای مربوط به صنایع دستی، معاونت صنایع دستی استان ایلام در میان 31 استان کشور به مقام برتر دست یافت.
شنبه زاده افزود: اقدام های مناسب و ارزنده ای در حوزه صنایع دستی استان ایلام انجام شده و هدف ما حفاظت از حوزه صنایع دستی به عنوان میراث بومی استان و کشور است.
وی اظهار کرد: با اقداماتی که در حوزه صنایع دستی استان انجام شده معاونت صنایع دستی استان ایلام توانست در میان 31 استان کشور به مقام برتر دست پیدا کند.
شنبه زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه توسعه و گسترش و حفظ و ارتقای حوزه صنایع دستی استان ایلام، ادامه داد: انجام فعالیت هایی چون تدوین استانداردهای آموزشی، تهیه بسته های فرهنگی، میزان صادرات، برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی، برگزاری بازارچه موقت و دائمی در استان، موجب دستیابی صنایع دستی استان ایلام به مقام برتر کشوری شده است.
وی افزود: یک هزار و 104 مجوز در حوزه صنایع دستی صادر شده که یک هزار و 72 فقره آن مجوز انفرادی، هشت فقره مجوز کارگاهی و 28 مورد صدور اعلامیه تاسیس بوده و میزان تسهیلات اعتباری پرداختی به هنرمندان تولید کننده و کارآفرین استان قابل توجه بوده و این نشان دهنده توجه و اهمیت ما به حوزه صنایع دستی است.
وی ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با توجه بیشتر به حوزه صنایع دستی علاوه بر اشتغالزایی و کاهش آمار بیکاری در استان از میراث بومی استان خویش نیز حفاظت کنیم./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار