رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت:
در پایان مهلت یک هفته ایی نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 105 نفر ثبت نام کردند.
کد خبر: ۱۵۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 26 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: در پایان مهلت یک هفته ایی نام نویسی داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو حوزه انتخابیه ایلام و دهلران در مجموع 105 نفر ثبت نام کردند.
حسین کلانتری شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد تا ساعت 21 امشب، 79 نفر مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و 26 نفر نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران است.
حوزه انتخابیه ایلام، مهران، ایوان، سیروان، ملکشاهی و چرداول دو کرسی و حوزه انتخابیه دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک کرسی در مجلس شورای اسلامی و در مجموع استان ایلام 3 کرسی در مجلس دارد.
وی با بیان اینکه در آخرین روز از مهلت یک هفته ایی ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی 19 نفر در حوزه انتخابیه ایلام نام نویسی کردند، افزود: در این روز پنج نفر نیز در حوزه انتخابیه دهلران داوطلب شده و نام نویسی کردند.
کلانتری تاکید کرد: از میان مجموع داوطلبان ثبت نام شده در حوزه انتخابیه ایلام چهار نفر و در حوزه انتخابیه دهلران نیز سه نفر خانم هستند.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام یادآور شد: با توجه به اینکه امکان ثبت نام داوطلبان برای حوزه های انتخابیه ایلام و دهلران در ستاد انتخابات مستقر در وزارت کشور نیز وجود دارد امکان تغییر تعداد داوطلبان تا پایان امشب وجود دارد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیتی حدود 600 هزار نفر و 10 شهرستان، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) و یک نماینده نیز در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار