رئیس اداره ثبت احوال چرداول از ثبت یک هزار و 75 واقعه تولد در این شهرستان از دی سال گذشته تا دی امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۵۳۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 28 December 2015
رئیس اداره ثبت احوال چرداول از ثبت یک هزار و 75 واقعه تولد در این شهرستان از دی سال گذشته تا دی امسال خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام سیف اله صفری بااعلام این خبرگفت: از این میزان تولد، 544 مورد پسر و 531 مورد دختر بوده است ضمن اینکه میزان ولادت در مناطق شهری 517 مورد و در روستاها 558 مورد ثبت شده است.
وی افزود : دراین مدت 243 واقعه وفات در این شهرستان ثبت شده است که از این تعداد 97 واقعه در مناطق شهری و 146 واقعه در مناطق روستایی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه تمام وقایع حیاتی چهارگانه این شهرستان در مهلت قانونی به ثبت می رسند، افزود: در این مدت 604 واقعه ازدواج ثبت شده که در مقایسه با سال قبل 9 درصد کاهش داشته است.
صفری اظهار کرد: چون در این شهرستان دفتر ثبت طلاق نیست مردم برای انجام این وقایع به شهرهای همجوار مراجعه می کنند لذا آمار دقیقی از میزان واقعه طلاق در دست نداریم.
رئیس ثبت احوال چرداول یادآور شد: افزایش سواد عمومی جامعه و ایجاد مراکز آموزشی خانواده دو عامل مهم در افزایش و بهبود زندگی و جلوگیری از طلاق در جامعه است.
وی صدور کارت هوشمند ملی را از دیگر اقدامات ثبت احوال بر شمرد و تاکید کرد: در یکسال گذشته دو هزار و 501 عدد کارت هوشمند ملی برای متقاضیان در این شهرستان صادر شده و این روند ادامه دارد.
صفری گفت: ثبت احوال بعنوان پاسدار حریم مرزهای تابعیت و هویت ملت فعالیت خود را از سال 1297 شروع کرد و بیش از 100 سال است که به مردم خدمات سجلی ارائه می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار