مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر گفت:
علف‌های هرز هر سال با وارد کردن خسارت‌های شدید به مزارع گندم باعث کاهش عملکرد کیفیت و برداشت این محصول استراتژیک شده است.
کد خبر: ۱۵۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴ 02 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر گفت: علف‌های هرز هر سال با وارد کردن خسارت‌های شدید به مزارع گندم باعث کاهش عملکرد کیفیت و برداشت این محصول استراتژیک شده است.

«علی غلامی» در دوره یک‌روزه کلاس ترویجی کشاورزان این شهرستان اظهار کرد: تأمین امنیت غذایی مردم کشور بدون تردید به استقلال و امنیت ملی آن‌ها گره خورده است و خودکفایی در تولید غلات به‌عنوان غذای اصلی انسان بسیار جدی و مهم است و ما خدمتگزاران در این بخش موظف به تأمین امنیت غذایی مردم کشورمان هستیم.

وی بابیان این‌که علف‌های هرز هر سال با وارد کردن خسارت‌های شدید به مزارع گندم باعث کاهش عملکرد و کیفیت و برداشت این محصول استراتژیک شده است، افزود: مهم‌ترین مشکل کشاورزان عدم آشنایی و رعایت نکردن دوز مصرفی آفت‌کش‌هاست.

غلامی تصریح کرد: استفاده نکردن به‌موقع از علف‌کش، رعایت نکردن کالیبراسیون، استفاده نکردن توصیه کارشناسان، عدم کنترل علف‌های هرز حاشیه مزارع و کانال‌های آبیاری، مقاومت برخی علف‌های هرز در مقابل علف‌کش‌های موجود و عدم استفاده از تناوب و اییش از آسیب‌های مهم کشاورزی در این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر بابیان این‌که کشاورزان توصیه کارشناسان را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: مروجان و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان آماده ارائه مشاوره و راهنمایی لازم به کشاورزان در زمینهٔ مبارزه اصولی و به‌موقع با آفات و علف‌های هرز هستند.

وی خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها به‌منظور ارتقاء و افزایش سطح آگاهی کشاورزان، بهره‌برداران و تولیدکنندگان و باهدف مبارزه با علف‌های هرز غلات جو، گندم، دانه‌های روغنی کلزا برگزار شده است./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار