مرد زنداني كه با ارسال پيامك از دو هزار نفر در نقاط مختلف كشور 5 ميليارد تومان كلاهبرداري كرده بود، در زندان رجايي شهر كرج شناسايي شد.
کد خبر: ۱۵۸۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ 05 January 2016
به گزارش جوان، چندي قبل مردي به مأموران پليس در شهرستان يزد خبر داد كه فرد ناشناسي به حساب او دستبرد زده است. او در شرح ماجرا گفت: پيامكي برايم ارسال شد كه در آن نوشته بود در يك مسابقه پيامكي تلويزيون برنده شده‌ام. وقتي با فرستنده پيامك تماس گرفتم، از من خواست كنار باجه عابربانك بروم تا جايزه نقدي را به حسابم واريز كند. من هم كنار باجه رفتم و مطابق خواسته آن مرد كارتم را وارد كردم. بعد از انتخاب گزينه انگليسي، عملياتي را كه تلفني به من مي‌گفت، انجام دادم. بعد از پايان عمليات فهميدم كه همه موجودي حسابم به حساب ديگري واريز شده است.

بعد از مطرح شدن شكايت، تيمي از مأموران پليس فتا مأمور رسيدگي به پرونده شدند. بررسي‌ها نشان داد كه شكايت‌هاي مشابه بسياري مطرح شده است. در حالي كه هر روز بر تعداد شكايت‌ها اضافه مي‌شد، تحقيقات ادامه پيدا كرد تا اينكه مشخص شد فرد كلاهبردار كسي نيست جز يك زنداني كه از زندان رجايي‌شهر كرج سناريو را مديريت مي‌كند.

 مرد 36 ساله كه به علت ارتكاب جرائم مختلف به 35 سال حبس محكوم شده بود، بعد از بازجويي به جرمش اقرار كرد و گفت: از چهار سال قبل با همدستي دو نفر در خارج از زندان به اين شيوه از افراد زيادي كلاهبرداري كرده و تا كنون 5 ميليارد تومان به جيب زده است.

 سردار «ايرج كاكاوند» فرمانده انتظامي استان يزد گفت:متهم اقرار كرده است به اين شيوه بيش از دو هزار نفر را فريب داده و از آنها كلاهبرداري كرده است.

 وي ادامه داد: تاكنون بيش از 150 نفر از مالباختگان شناسايي شده‌اند و تحقيقات در اين باره ادامه دارد. وي ادامه داد: دو همدست متهم بازداشت شده‌اند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار