مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت:
برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان نیازمند ایجاد یک مکان دائمی و فرهنگی به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه است.
کد خبر: ۱۶۱۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 11 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، گفت: برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان نیازمند ایجاد یک مکان دائمی و فرهنگی به‌منظور برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه است.

علی محمدنیاکان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر امروز(20 دی) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ایلام، اظهار کرد: برگزاری نشست‌های شورای فرهنگ عمومی و پیگیری مصوبات این شورا توسط دستگاه‌های اجرایی نقش مهمی در راستای رشد و اعتلای فرهنگ بومی و دینی دارد.

وی، در ادامه به برگزاری نهمین نمایشگاه سراسری کتاب ایلام اشاره کرد و افزود: پی گیری‌های جدی برای برگزاری دهمین نمایشگاه سراسری کتاب در سال آینده صورت گرفته و موافقت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور  در این زمینه حاصل‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: در فراخوان برگزاری نمایشگاه کتاب استان در سال جاری483 ناشر از سراسر کشور ثبت‌نام کردند که درنهایت 283 ناشر با توجه به محدودیت فضا، در این نمایشگاه حضور یافته و بیش از 39 هزار عنوان کتاب در قالب 204 غرفه به مردم عرضه شد.

محمدنیاکان، بابیان اینکه در این نمایشگاه 20 غرفه به ناشران ایلامی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص داشت، افزود:  این نمایشگاه در مساحتی به وسعت 3 هزار 600مترمربع برگزار شد که مردم در این نمایشگاه حدود 300 میلیون تومان خرید داشته‌اند که در مدت یک هفته حدود 40 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند.

وی، بابیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب ایلام دویست و نود و نهمین نمایشگاه کتاب در کشور بوده است، گفت: برگزاری نمایشگاه نهم سراسری کتاب در استان به موسسه مشکات واگذار شد که نمونه‌ای بارز از واگذاری امور به مردم و مؤسسات غیردولتی بوده که به نحو مطلوبی در مرکز استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به برگزاری دهمین نمایشگاه سراسر کتاب در سال آینده، تصریح کرد: فضای فیزیکی نمایشگاه نهم در سال جاری کافی بود اما مناسب نبود و باید راهکاری اندیشیده شود که این نمایشگاه در سال آتی در محیطی فرهنگی و بهتر برگزار گردد.

محمدنیاکان در ادامه به برگزاری هفته قرآن و عترت در استان ایلام اشاره کرد و گفت: در این هفته، برنامه‌های متنوع فرهنگی و جشنواره‌های مختلفی با همکاری و تعامل همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در راستای ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

وی، یادآور شد: برنامه‌های هفته قرآن و عترت در قالب دو بخش رقابتی و مسابقه‌ای و همچنین بخش نمایشگاهی و برنامه‌های جنبی اجرا می‌شود که تاکنون استقبال خوبی از برگزاری این هفته در استان از سوی اقشار مختلف مردم و به‌ویژه فعالان قرآنی و هنرمندان صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، در پایان با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در اسفندماه سال جاری، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود که زمینه‌ای فراهم شود که برنامه‌های هفته قرآن و عترت با محوریت مردم و حضور اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان در این استان اجرا گردد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار