جوانانی هستند که با بالازدن آستین هایشان راه را برای خود و خانواده شان به سادگی هموار می کنند و کارآفرینی را راهی برای گذران زندگی با شرافت خود بر می گزینند.
کد خبر: ۱۶۲۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 13 January 2016
جوانانی هستند که با بالازدن آستین هایشان راه را برای خود و خانواده شان به سادگی هموار می کنند و کارآفرینی را راهی برای گذران زندگی با شرافت خود بر می گزینند.

به گزارش تابناک ایلام ؛"هر خانه یک کارخانه و هر کارخانه یک خانه" این شعار می تواند تحولی در اشتغال زایی مناطق کمتر توسع یافته ایجاد کند و مشکل بی کاری بسیاری از جوانان را مرتفع نماید و همچنین توسعه کسب وکارهای کوچک خانگی را نهادینه نمایند.

با توجه به محدودیت هایی که در بخش دولتی برای جذب جوانان وجود دارد باید به دنبال راه های دیگری برای حل مشکل اشتغال باشیم که کارآفرینان یکی از مطمئن ترین این راه ها هستند.
دراین بین جوانانی هستند که با بالازدن آستین هایشان راه را برای خود و خانواده شان به سادگی هموار می کنند و کارآفرینی را راهی برای گذران زندگی با شرافت خود بر می گزینند.
"سعید روشنی" یکی از کارآفرینان آبدانانی است که با وجود مشکلات فراوان چرخ زندگی خود را هرچند با زحمت ولی به خوبی چرخانده و حرف های زیادی برای گفتن دارد.
خبرنگار ما پای صحبتهای این جوان کارآفرین نشسته است:
آبدانان خبر: لطفا خودتان را معرفی کنید.
سعید روشنی هستم جوان ساکن آبدانان که محصول رنج و زحمت خودرا نثار خانواده ام می کنم.
آبدانان خبر: لطفا در مورد کار خود توضیح بدهید.
در حال حاضر در کارگاه خود به تهیه و فروش اقلامی مانند سبزی آماده و سبزی خوردکنی می پردازم.
آبدانان خبر: شروع کارتان چگونه بود و چطور شد که در این زمینه فعالیت کردید.
بنده جوانی بی کار و جویای کار بودم که بعد از مراجعه به بسیج سازندگی شهرستان آبدانان و گرفتن وام 8 میلیون تومانی یک دستگاه سبزی خردکنی خریده و در کارگاه خانه ام به خورد کردن سبزی همسایه ها مشغول شدم.
آبدانان خبر: سرمایه اولیه تان برای شروع کار چه میزان بوده است.
سرمایه که نداشتم اما وامی که از بسیج سازندگی گرفتم و همان را برای خرید دستگاه سبزی خردکنی هزینه کردم مابقی هزینه هارا درادامه کارم به دست آورده و سرمایه کارم می کردم.
آبدانان خبر: توصیه ای به جوانان بی کاری که قصد شروع کار دارند، دارید.
من فکر می کنم شروع کار اصلا کارسختی نیست چراکه کمی چاشنی همت و اراده می خواهد که آن هم در جوانان آبدانانی به وفور یافت می شود بنابراین هیچ گاه از کارکردن نترسیده و با قوت کارمورد نظر خودرا شروع کنید چراکه در رحمت خداوند باز است و هیچگاه دستی را خالی برنمی گرداند./م

 

 





منبع:آبدانان خبر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار