استاندار ایلام:
در جامعه ای که همه به ولایت فقیه التزام و اعتقاد دارند نمی توان با طرح موارد نظری چون عدم اعتقاد یا التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد را در عرصه انتخابات رد صلاحیت و حذف کرد.
کد خبر: ۱۶۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 18 January 2016
استاندار ایلام تاکید کرد: افراد معتقد به اصل ولایت فقیه و نظام مبتنی بر ولایت فقیه را نمی توان و نباید بر مبنای اتهام غیر قابل استنادی چون عدم التزام نفی، متهم و رد صلاحیت کرد.
به گزارش تابناک ایلام، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در نشست شوراهای آموزش و پرورش به روند و نتیجه بررسی صلاحیت های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط هیات نظارت اشاره کرد و گفت: در جامعه ای که همه به ولایت فقیه التزام و اعتقاد دارند نمی توان با طرح موارد نظری چون عدم اعتقاد یا التزام به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد را در عرصه انتخابات رد صلاحیت و حذف کرد.
وی اظهار کرد: قانون تصریح دارد هر گونه رد صلاحیت باید مبتنی بر نظر مستند مراجع چهارگانه قانونی باشد بنابراین نمی توان بدون داشتن دلایل مستند، 52 درصد از کاندیداها را رد صلاحیت کرد.
استاندار ایلام داوطلبانی که صلاحیت آنها در این مرحله از فرایند انتخابات توسط هیات استانی نظارت رد شده است را به التزام و اتکا به قانون فراخواند و افزود: اتکا و اجرای قانون وظیفه هر کسی در هر جایگاهی از نظام اسلامی است.
مروارید با یادآوری اینکه قانون برای داوطلبان رد صلاحیت شده که به نظر هیات نظارت استان اعتراض دارند مجاری و فرصت هایی پیش بینی کرده است، گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده می توانند از این فرصت و مجاری قانونی برای پیگیری اعتراض خود اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه برخوردهایی که در بحث بررسی صلاحیت ها می شود نباید با روح قانون منافات داشته باشد، توضیح داد: قانون راه را باز گذاشته تا افراد با هر سلیقه و تفکری بتوانند در انتخابات حضور یابند و در سرنوشت آینده خود دخیل باشند.
مروارید خاطر نشان کرد: در اجرای وظایف قانونی رویکرد جامع به آموزه های گرانقدر امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری موجب افزایش نشاط و امید در جامعه و پویایی فزون تر انقلاب و نظام اسلامی می شود.
استاندار ایلام همچنین بر لزوم اجرای قانون توسط مجریان انتخابات تاکید کرد و یادآور شد: باید با ایجاد شرایط مناسب، قانونی و عادلانه زمینه را برای برگزاری انتخابات پرشور همراه با مشارکت بالای مردم فراهم کرد.
مروارید همچنین به رویداد برجسته رفع تحریم های ظالمانه نظام سلطه علیه کشورمان و اجرای برجام اشاره کرد و توجه حضرت حق، پشتوانه مردمی و اقتدار ملی را موجب حذف تحریم ها و تحمیل ایران هسته ای به نظام سلطه عنوان کرد.
وی افزود: رفتار مبتنی بر دلبستگی به نظام باید براساس ایجاد حفظ و تقویت این پشتوانه مردمی و حضور آنان در عرصه های مختلف باشد.
وی اظهار کرد: تحریم های ظالمانه 10 سال گذشته باعث پایمال شدن حقوق ملت ایران و وارد شدن خسارت به زیرساخت های کشور در بخش های مختلف شد که در نهایت و در نتیجه پایمردی مردم، هدایت رهبری و اقدام های هوشمندانه و مقتدرانه دولت در عرصه دیپلماتیک حذف شدند.
استاندار ایلام لغو تحریم های ظالمانه را به عنوان نتیجه تلاش تیم دیپلماسی دولت و نظام از جنس و جوهره حماسه های رزمندگان دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: همانطور که مجاهدت رزمندگان و حماسی آفرینی فرزندان وطن در آوردگاه های دوران دفاع مقدس باعث آزاد سازی خرمشهر و دیگر مناطق اشغالی شد اکنون نیز لغو تحریم ها حاصل پشتیبانی ملت، رهنمودهای مدبرانه مقام معظم رهبری، مجاهدت تیم دیپلماسی، تدبیر و درایت دولت و همه مدافعان کشور است.
مروارید با یادآوری اینکه هدف نظام از ابتدا دستیابی به دانش هسته ای بود، توضیح داد: اکنون ایران اسلامی ضمن نشان دادن حسن نیت خود و لغو تحریم ها در باشگاه هسته ای جهان پذیرفته شده است.
وی با تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران و اینکه هیچگاه نظام بدنبال بمب اتم نبوده است، تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب به صراحت هرگونه تلاش ایران اسلامی به اقدام برای دستیابی به بمب اتم را نفی کرده و حرام دانسته اند بنابراین با توجه به جایگاه ولایت فقیه موارد دلسرد کننده نباید از سوی افراد معتقد مطرح شود.
108 نفر (81 نفر حوزه انتخابیه اصلی ایلام و 27 نفر حوزه انتخابیه اصلی دهلران) در مجموع برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ایلام داوطلب شدند که شش نفر از این افراد پیشتر اعلام انصراف کردند.
دفتر هیات نظارت استان ایلام از مجموع این افراد، صلاحیت 46 داوطلب نمایندگی مجلس (36 نفر حوزه انتخابیه ایلام) و (10نفر حوزه انتخابیه دهلران) را تایید کرد.
استان ایلام با افزون بر 20 هزار کیلومترمربع مساحت و جمعیت حدود 600 هزار نفر، سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (2 نماینده برای شهرستان های ایلام، مهران، چرداول، سیروان، ایوان و ملکشاهی) و (یک نماینده برای شهرستان های دهلران، دره شهر، بدره و آبدانان) دارد.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند سال جاری برگزار می شود./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار