سرکار خانم زینب اسلامی (عمه زینب) نخستین بانوی مدرس قرآن در استان ایلام و معلم بسیاری از بزرگان این شهر بدلیل کهولت سن و بیماری در 88 سالگی دارفانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۶۵۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ 18 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، سرکار خانم زینب اسلامی (عمه زینب) نخستین بانوی مدرس قرآن در استان ایلام و معلم بسیاری از بزرگان این شهر بدلیل کهولت سن و بیماری در 88 سالگی دارفانی را وداع گفت.
این بانوی پرتلاش در سال 1306 در خانواده ای مذهبی و آشنا به تعالیم قرآن کریم متولد شد و از جوانی بدلی آشنایی کامل با قرآن تدریس قرآن کریم به کودکان و نوجوانان بویزه دختران و زنان شهر ایلام را آغاز کرد.
مرحومه اسلامی در سال هایی که آموختن درس و سواد برای دختران و زنان تا حدود زیادی سخت و دشوار بود و خانواده ها بدلایل اعتقادی و مذهبی از فرستادن دختران شان به مکتب خانه ها امتناع می کردند دست بکار شد و اولین مکتب قرآنی شهر ایلام را در سال 1317 در سن 11 سالگی با کمک والدین خود راه اندازی کرد.
مرحومه اسلامی در مکتب پدرش مرحوم ملا محمدعلی اسلامی علوم قرآنی و خواندن قرآن را آموخته بود و در راه یادگیری آن به زنان و دختران ایلامی تا واپسین روزهای عمرش فعالانه تلاش کرد.
این بانوی بزرگوار زکات علمش را از همان ابتدای نوجوانی با تدریس مداوم قرآن در منزل پدر بزرگوارش آغاز کرد و بیش از 50 سال با همان شیوه قدیمی حروف هجی به علاقمندان قرآن می آموخت.
به گزارش ایرنا، بر اساس یادآوری خاطرات بسیاری از دانش آموختگان قرآنی از مکتب این بانوی بزرگوار، وی برای توجه و جذب بیشتر کودکان خردسال به آموختن قرآن همواره برای آنان هدایایی می خرید و از فراگیران پذیرایی می کرد.
روحش قرین رحمت الهی و یادش گرامی /پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمدحسین رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۸
درس معلم گر بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را..خداوند روحشان را قرین رحمت بفرماید..
محممد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
خدایش بیامرزد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار