رئیس دانشگاه ایلام از سفر هیات دانشگاهی این استان به استان و دانشگاه واسط عراق خبر داد.
کد خبر: ۱۶۹۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰ 25 January 2016
رئیس دانشگاه ایلام از سفر هیات دانشگاهی این استان به استان و دانشگاه واسط عراق خبر داد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد علی اکبری درخصوص سفرهیات دانشگاهی به استان واسط افزود: سفر چند روزه هیات نمایندگی دانشگاه ایلام با هدف گسترش روابط استان های ایلام و واسط عراق در زمینه های مختلف اقتصادی و علمی امروز به استان واسط آغاز شد.
وی اظهار کرد: سفر این هیات به دعوت استاندار واسط عراق انجام شده و قرار است در این سفر دیدارهای دو جانبه و چند جانبه با دانشگاه واسط و دیگر مراکز دانشگاهی انجام شود.
وی افزود: دانشگاه ایلام بر اساس تفاهم نامه منعقد شده اسفند ماه 1392، مصمم است تا زمینه اجرایی و عملی مفاد آن را با پیگیری جدی فراهم کند.
علی اکبری تاکید کرد: مجموعه پیشنهادات عملیاتی دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی در زمینه پذیرش دانشجویان عراقی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، انجام تحقیقات مشترک و برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی بین دانشجویان دو دانشگاه در دستور کار قرار دارد.
شنبه هفته گذشته نیز استاندار واسط عراق در راس هیاتی وارد استان ایلام شد و علاوه بر دیدار با استاندار ایلام و دیگر مسوولان استان از دانشگاه ایلام بازدید و با رییس دانشگاه و معاونان و مسوولان دانشگاه دیدار کرد.
استان واسط در شرق عراق و در مرز این کشور با ایران و به طور مشخص استان ایلام قرار دارد.
جمعیت 913 هزار نفری این استان مسلمان و شیعه بوده ودر شهرهای کوت به عنوان مرکز استان ، الحی، واسط و بدره ساکن هستند.
زبان های عربی و کردی (فیلی یا ایلامی) و تاحدودی ترکی دراستان واسط رایج است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار