فرماندار ملکشاهی با اشاره به در پیش بودن هفتم اسنفد روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: حضور گسترده و حداکثری مردم در این انتخابات، مایه اقتدار جمهوری اسلامی است.
کد خبر: ۱۷۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱ 08 February 2016

فرماندار ملکشاهی با اشاره به در پیش بودن هفتم اسنفد روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری گفت: حضور گسترده و حداکثری مردم در این انتخابات، مایه اقتدار جمهوری اسلامی است.

به گزارش تابناک ایلام؛سید حسینعلی موسوی روز دوشنبه در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: انتخابات آبروی نظام و کشور است و موجب تحکیم پایه های انقلاب اسلامی است و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود و آینده کشور مهم است.
وی با بیان اینکه آرمان ها و اهداف نظام اسلامی باید بر منافع فردی ارجحیت داشته باشند، افزود: هرگونه تخطی از قانون، موجب تغییر در نگرش مردم می شود و در مشارکت آنان در این عرصه موثر است.
فرماندار ملکشاهی یادآور شد: همه بسترهای لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و با حضور حداکثری و آگاهانه مردم در این شهرستان فراهم شده است و مجریان و برگزار کنندگان انتخابات برای صیانت از رای مردم و تامین امنیت انتخابات آمادگی کامل دارند.
موسوی با اشاره به فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اهمیت حضور مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن گفت: مردم همیشه در صحنه ملکشاهی نیز حضوری گسترده در این آیین خواهند داشت.
شهرستان ملکشاهی در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد و همراه با شهرستان های مهران، ایوان، چرداول، سیروان و ایلام در قالب حوزه انتخابیه اصلی ایلام دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
استان ایلام با گستره 20 هزار مترمربعی و 590 هزار نفر جمعیت سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
دو کرسی نمایندگی مجلس مربوط به حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی انتخابیه نیز مربوط به حوزه انتخابیه دهلران شامل شهرستان های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره است.
108 نفر برای حضور در انتخابات مجلس در این دو حوزه انتخابیه ثبت نام کردند که شش نفر قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف دادند و پس از سه دور بررسی صلاحیت ها توسط هیات های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان در مجموع 45 داوطلب تایید صلاحیت شدند که 35 نفر برای حوزه انتخابیه ایلام و 10 نفر برای حوزه انتخابیه دهلران هستند.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار