پرونده بررسی صلاحیت ها و رسیدگی به شکایت های نامزدهای تایید صلاحیت نشده انتخابات مجلس خبرگان رهبری بسته شد و در استان ایلام ترکیب تایید صلاحیت شدگان تغییر نکرد و دو نفر با هم برای تصاحب یک کرسی رقابت می کنند.
کد خبر: ۱۷۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 10 February 2016
رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام گفت: با اتمام نتیجه بررسی ها در شورای نگهبان صلاحیت دو نفر از نامزدهای نمایندگی این استان در مجلس خبرگان رهبری تایید شد و تغییری در ترکیب تایید صلاحیت شدگان ایجاد نگردید.

به گزارش تابناک ایلام؛یوسف امیدی اظهار کرد: نتیجه پایانی بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس خبرگان رهبری طبق قانون امروز از سوی شورای نگهبان برای ابلاغ به فرمانداری های مراکز استانی در اختیار وزارت کشور قرار می گیرد.
وی ادامه داد: بر این اساس شورای نگهبان در آخرین مرحله رسیدگی به شکایت ها، صلاحیت دو نفر را که پیشتر صلاحیت علمی آنان برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام احراز شده بود را تایید کرد.
رئیس هیات نظارت انتخابات ایلام افزود: به این ترتیب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام برای گزینش یک نفر با حضور دو نامزد روز هفتم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.
امیدی یادآور شد: 14 نفر نامزد نمایندگی مردم استان ایلام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری شدند که چهار نفر از آنان انصراف دادند و صلاحیت علمی هشت نفر نیز تایید نشد.
وی تاکید کرد: با پایان بررسی های شورای نگهبان و مشخص شدن نتیجه نمره های آزمون، صلاحیت دو نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان ایلام تایید شد.
رئیس دفتر هیات نظارت انتخابات ایلام گفت: اسامی این افراد امروز در نامه ای از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور اعلام می شود و وزارت کشور نیز طبق قانون اسامی را به فرماندار مرکز حوزه انتخابیه (ایلام) ابلاغ می کند.
امیدی با بیان اینکه تبلیغات رسمی نامزدهای تایید صلاحیت شده مجلس خبرگان رهبری از فردا پنجشنبه 22 بهمن آغاز و تا پنجم اسفندماه ادامه دارد، افزود: مهلت تبلیغات نامزدها ششم اسفند پایان می یابد و روز بعد انتخابات سراسری مجلس خبرگان رهبری به همراه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
استان 590 هزار نفری ایلام یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
انتخابات سراسری پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می شود. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ايلامي با تعصب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
جناب آقاي اميدي مگر صلاحيت علمي آيت الله رحيم محمدي ايلامي در آزمون دور سوم خبرگان تاييد نشده بود و ايشان بالاترين نمره علمي آزمون مجلس خبرگان(نمره 20) را كسب نكرده بود كه الان جنابعالي دم از عدم تاييد صلاحيت علمي تمامي 8 نفر كانديداي بومي استان ميزنيد .لااقل با مردم روراست باشيد.
یک دوست
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
آیا برداشتن مطالب دیگر سایت ها بدون ذکر منبع از نظر شرعی و قانونی کار درستی است؟
مدیر پایگاه دوست خوبم
اصلا کار خوبی نیست وغیرحرفه ای وغیراخلاقیست
نظر جنابعالی را به انتهای خبر درج می کنم که منبع خبر درج شده است
                 ممنون از تذکرتان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار