رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: حجم صادرات از مرز مهران در10 ماهه گذشته امسال یک میلیارد و 125 میلیون دلار صادارت بوده است.
کد خبر: ۱۷۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۱ 10 February 2016
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: حجم صادرات از مرز مهران در10 ماهه گذشته امسال یک میلیارد و 125 میلیون دلار صادارت بوده است.

به گزارش تابناک ایلام؛یارالله نصیری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در مجتمع پتروشیمی استان ایلام یادآورشد: این میزان صادرات با وجود تحریم ها و بالا و پایین کردن تعرفه های از سوی کشورعراق بوده که 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش رشد داشته است در مجموع صادارت مهران 30 تا 40درصد رشد دارد.

وی با اشاره به وجود فرصت های ویژه و بکر در مرز مهران افزود: در زمینه مصالح ساختمانی، میوه و تره بار، پتانسل های خاصی برای صادارت به کشور عراق وجواد دارد و با توجه به نیاز این کشور به مصالح ساختمانی، فرصتی مناسب برای ورود به صادرات غیر نفتی مورد نیاز عراق فراهم شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: شرایط صادرات و سرمایه گذاری در استان رویکرد روان تری به خود بگیرد و با توجه به رفع تحریم ها سال های آینده موج جدیدی از سرمایه گذاری در استان آغازشود.
نصیری با اعلام رشد بیش از 100 درصدی جواز های تاسیس در استان، و مثبت خواندن رویکرد ورود سرمایه گذاری به استان در حوزه صنعت یادآورشد: این امر بیانگر رونق گرفتن سرمایه گذاری در استان درزمینه صنعت است.
وی گفت: مدیریت استان در جذب سرمایه گذاری ورفع مشکلات حوزه صنعت پیشتاز است و تا کنون پیگیری های بسیار ارزشمندی از طریق مجموعه تیم اقتصادی جدید استان در حوزه سرمایه گذاری انجام گرفته است.
وی در ادامه حجم سرمایه گذاری درحوزه صنعت مناطق شمالی استان را 2 هزار و 255 میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: این طرح ها اوایل سال 96 به بهره برداری می رسند و در صورت وجود مشوق های لازم برای سرمایه گذاری از سوی دولت، استان توان جذب سرمایه گذاران بیشتری را خواهد داشت.
نصیری با اشاره به ذخایر نفت و گاز استان گفت: می توان با بهره گیری از مدیریت صحیح و مستمر در زمینه نفت و گاز و صنایع پایین دست در این حوزه استان و حتی کشور را به خوبی اداره کرد.
وی تاکید کرد: طرح های شاخص و در دست اجرای استان در سال 95 و 96 به بهره برداری می رسند که بهره برداری از آنها موجب ارتقای خط تولید، اشتغال و صنعت استان ارتقا می شود و هیچ طرحی در استان به خاطر نبود زیرساخت ها ناتمام نخواهد ماند.
بازدید خبرنگاران از واحد اولفین پتروشیمی استان از دیگر برنامه های این نشست بود.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار