معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بر لزوم برنامه محوری در فعالیت های احزاب تاکید کرد و گفت: از جمله انتقادات و ایرادهای احزاب، فعالیت غیر حزبی و بدون برنامه است.
کد خبر: ۱۸۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 17 February 2016
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بر لزوم برنامه محوری در فعالیت های احزاب تاکید کرد و گفت: از جمله انتقادات و ایرادهای احزاب، فعالیت غیر حزبی و بدون برنامه است.

به گزارش تابناک ایلام؛حسین کلانتری، در نشست با دبیران و نمایندگان احزاب فعال در این استان، احزاب را مدافعان حقوق مردم معرفی کرد و افزود: دولت ها باید پاسخگوی احزاب باشند ضمن اینکه دولت قصد ندارد احزاب را تحت امر خود درآورد بلکه به احزاب نگاه تعاملی دارد.
معاون استاندار ایلام با اشاره بر نوع انتخاب مدیران، نمایندگان و کارگزاران یادآور شد: ایلات، طوایف و قبایل، سرمایه، هویت و افتخار ما هستند، اما انتخاب افراد برای مناصب مختلف باید براساس شایستگی آنان باشد که فعالیت احزاب براساس کار ویژه های حزب، بر نهادینه کردن شایسته سالاری تاثیرگذار است.
رئیس ستاد انتخابات استان ایلام همچنین به شاخص های مهم و اساسی انتخابات پیش رو پرداخت و اظهار کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت حداکثری چهار شاخص مهم انتخابات هستند.
کلانتری امنیت را یکی از شاخص های انتخابات عنوان و اضافه کرد: تدابیر لازم برای برقراری کامل امنیت در انتخابات پیشرو اندیشیده شده است.
وی رقابت سالم را از دیگر شاخص های انتخابات برشمرد و اظهار کرد: تبلیغات انتخابات باید حول معرفی توانمندی های نامزدها باشد و از تخریب رقبا اجتناب شود.
وی آخرین شاخص انتخابات را مشارکت حداکثری مردم دانست و گفت: حضور مردم در همه زمینه ها به خصوص انتخابات مهم است و از یک طرف به نسبت مشارکت مردم استان در این عرصه می توانیم در کشور مطالبه گر باشیم و نمایندگانی نیز که با رای بالا به مجلس راه پیدا کنند از وزن بالاتری برخوردار خواهند بود.
در این نشست، دبیران و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی فعال در استان ایلام نیز به بیان دیدگاه های خود پرداختند و مشارکت حداکثری، راه اندازی خانه احزاب در استان، رقابت سالم و برابر، پرهیز از افراط و تندروی، حرکت احزاب به سمت برنامه محوری، آگاهی بخشی به جامعه از مهم ترین موضوعات مورد تاکید اینان بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار