معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ماموریت و وظایف 24 دستگاه عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی این استان مشخص و ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۹۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 29 February 2016

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ماموریت و وظایف 24 دستگاه عضو ستاد خدمات سفرهای نوروزی این استان مشخص و ابلاغ شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛شاپور پولادی افزود: جلسه های ستاد خدمات سفرهای نوروزی 95 از هفته های گذشته آغاز شده است و استان ایلام برای پذیرایی از گردشگران نوروزی و کاروان های راهیان نور آماده می شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس تمامی دستگاه های عضو ستاد بر اساس نوع ماموریت موظف شده اند زمینه میزبانی و استقبال شایسته و مناسب از گردشگران نوروزی را فراهم کنند و در این زمینه بیشترین مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش باید فضاهای آموزشی را برای اسکان گردشگران آماده سازی کرده و امکانات اولیه مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد ضمن اینکه باید کنترل های لازم پیش از ورود مهمانان نوروزی به این فضا ها انجام شود تا گردشگران نوروزی با مشکلی مواجه نشوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد خدمات سفر ایلام گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است نظارت و کنترل دقیق بر بازار در خصوص قیمت ها و همچنین کنترل کیفی مواد غذایی و رعایت استانداردها را داشته باشد.
پولادی افزود: همچنین پلیس راه و راهور و جمعیت هلال احمر باید نسبت به استقرار گروه های خود در مکان های تعیین شده در مسیرهای مواصلاتی استان اقدام کنند و نیروی انتظامی نیز با اندیدشیدن تدابیر لازم امنیت مسافران و گردشگران نوروزی را تامین کند.
وی اظهار کرد: از تمامی مردم استان درخواست می شود زمان سفر خود را به نزدیک ترین پاسگاه انتظامی اطلاع دهند تا به منظور پیشگیری از سرقت تدابیر حفاظتی بیشتری در نظر گرفته شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز موظف است وضعیت بهداشتی و امکانات اسکان و تغذیه مجتمع های بین راهی، هتل ها و مهمان پذیرها را کنترل و نظارت کند.
پولادی افزود: شهرداری ها نیز موظف شده اند نسبت به زیباسازی فضای شهرها و روستاهای هدف گردشگری استان اقدام کند و در این زمینه به منظور هماهنگی بیشتر گردهمایی شهرداران امروز (دوشنبه) در شهرستان مرزی مهران برگزار می شود.
وی اظهار کرد: همچنین بروشور و سی دی های اطلاع رسانی و راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی در خصوص معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان تهیه شده است و در ایام نوروز توزیع می شود.
استان ایلام با برخورداری از یک هزار و 500 جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری است./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار