معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت: جمعیت کم شهر ایلام باعث شده امکان ایجاد اردوگاه نگهداری متکدیان در مرکز استان فراهم نباشد.
کد خبر: ۱۹۴۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 07 March 2016

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام گفت: جمعیت کم شهر ایلام باعث شده امکان ایجاد اردوگاه نگهداری متکدیان در مرکز استان فراهم نباشد.

به گزارش تابناک ایلام؛مجید کاکی اظهار کرد: مسئولیت جمع آوری متکدیان بر اساس قانون بر عهده شهرداری هاست که با هماهنگی نیروی انتظامی آن را انجام می دهد.
وی با اشاره به افزایش تعداد متکدیان در شهر ایلام در آستانه سال نو افزود: بیشتر این افراد غیر بومی بوده و از استان های همجوار وارد ایلام می شوند.
معاون فرماندار ایلام تاکید کرد: یکی از مشکلات موجود بر سر راه معضل تکدی گری در استان نبود اردوگاه های نگهداری این افراد است چرا که بر اساس قانون این اردوگاه ها در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت ایجاد می شوند در حالیکه جمعیت شهر ایلام تنها 214 هزار نفر است.
کاکی ادامه داد: روند جمع آوری متکدیان در استان در طول سال تداوم دارد ولی بدلیل نبود اردوگاه های نگهداری این افراد پس از جمع آوری توسط نهادهای مسئول و معرفی به سیستم قضایی پس از جریمه جزیی دوباره آزاد می شوند و شاهد حضور آنها در سطح شهر هستیم.
وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که باعث شده معضل تکدی گری در استان ایلام رواج پیدا کند اینکه متکدیان از اعتقادات مذهبی مردم سوء استفاده کرده و با قسم دادن افراد به ائمه اطهار (ع) مردم را مجبور به کمک به خود می کنند.
معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ایلام با اشاره به اینکه تکدی گری بر اساس قانون جرم محسوب می شود، از مردم خواست کمک های خود به نیازمندان را از طریق نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام دهند.
در روزهای پایانی سال شمار متکدیان در معابر عمومی، چهار راه ها و خیابان های اصلی افزایش یافته است، متکدیانی که به اعتقاد مسئولان بیشتر آنها غیر بومی هستند و در ایام خاصی از سال همچون اسفند ماه به این شهر می آیند و تکدی گری می کنند.
در میان متکدیان، زنان و کودکان بیشتر هستند، زنانی که کودکان شیرخوار در آغوش دارند و با این شیوه سعی دارند ترحم و دلسوزی مردم را جلب کرده و کسب درآمد کنند./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار