رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر از فراهم شدن امکان و زمینه اسکان و پذیرایی از گردشگران خارجی در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 29 March 2016

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دره شهر از فراهم شدن امکان و زمینه اسکان و پذیرایی از گردشگران خارجی در این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سید مجتبی فرهادی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان همه ساله در تعطیلات نوروز پذیرای ده ها گردشگر خارجی از مناطق مختلف جهان است به همین منظور امکانات لازم برای پذیرایی و اسکان این مهمانان اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: برای اسکان گردشگران خارجی وارد شده به این شهرستان هتل ماداکتو واقع در مرکز شهر در نظر گرفته شده و امکانات لازم نیز برای استقرار این مسافران در این هتل فراهم شده است.
فرهادی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته یک گروه گردشگر خارجی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی با ورود به دره شهر از مناطق مختلف تاریخی این شهرستان بازدید می کنند.
به گفته وی، گردشگران خارجی بازدید کننده از مناطق تاریخی این شهرستان بیشتر از کشورهای آلمان، ژاپن، چین و ایرانیان مقیم خارج هستند.
وی عمده اماکن تاریخی این شهرستان را که مورد بازدید گردشگران خارجی قرار می گیرد تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، چهار طاقی دره شهر، قلعه میرغلام هاشمی، پل تاریخی گاو میشان، قلعه تاریخی شیخ مکان و دژ شیخ مکان عنوان کرد.
فرهادی تاکید کرد: همچنین برای اسکان سایر گردشگران و مهمانان نوروزی این شهرستان خوابگاه ها و مهمانسراهای اداره ها، مدارس، خانه معلم، زائرسرای امامزاده باباسیف الدین و چادرهای هلال احمر تدارک دیده شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی دره شهر ابراز امیدواری کرد با تمهیدهای اندیشیده شده استقبال مطلوبی از گردشگران نوروزی در این شهرستان صورت گیرد.
وی یادآور شد: امسال به منظور استقبال و پذیرایی هر چه بیشتر از گردشگران نوروزی نمایشگاه صنایع دستی با تعداد بیشتری غرفه در جوار شهر تاریخی سیمره برپا شده و در جوار بیشتر اماکن تاریخی این شهرستان نیز با پخت نان و غذاهای محلی از مهمانان استقبال می شود.
شهرستان دره شهر واقع در 100 کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام دارای 400 اثر تاریخی بوده که 180 اثر آن در سیاهه آثار ملی به ثبت رسیده است.
دره شهر به عنوان تاریخی ترین شهرستان استان ایلام در طول سال به ویژه تعطیلات نوروزی پذیرای صدها گردشگر از مناطق مختلف داخل و خارج کشور است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار