دوم ارديبهشت ماه يادآور سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دستور امام راحل است كه ايستادگي در برابر جهان استكبار و ابر قدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه كار خود قرار داد تا علاوه بر رسالت اصلي خود (دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي) عزت و سربلندي را نصيب ملت ولايتمدار ايران اسلامي كند.
کد خبر: ۲۱۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 21 April 2016

دوم ارديبهشت ماه يادآور سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به دستور امام راحل است كه ايستادگي در برابر جهان استكبار و ابر قدرت هاي شرق و غرب را سرلوحه كار خود قرار داد تا علاوه بر رسالت اصلي خود (دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي) عزت و سربلندي را نصيب ملت ولايتمدار ايران اسلامي كند.


به گزارش تابناک ایلام؛يروزي انقلاب اسلامي ايران و ظرفيت و توانمندي سرشار آن در مهندسي افكار عمومي و آگاهي بخشي به جامعه و ايجاد گفتمان استكبار ستيزي فراتر از آنسوي مرزها، از همان ابتدا دشمني و تهديدات قدرت هاي زورگو وسلطه گر را متصور ساخت.

در مقابل اين دشمني هاي نظام سلطه و استكبار جهاني، امام راحل با تدابير حكيمانه و تاريخي خود فرمان تشكيل سپاه پاسداران و شكل گيري نيرويي انقلابي، مومن و فداكار براي پاسداري از كيان كشور و انقلاب را به مثابه ضرورتي حياتي و اجتناب ناپذير رقم زدند.

حضرت امام خميني(ره) در خصوص تاسيس اين نهاد فرمودند: سپاه پاسداران كه ركني بزرگ در پيروزي انقلاب اسلامي است، با اقتدا به مولاي خود سيد الشهدا(ع)، نجات بخش ملت ايران و اسلام عزيز از شب هاي تاريك و ظلماني ستم شاهي بوده و در پاسداراي از انقلاب و هدف هاي آن عاملي موثر و ركني ركين بوده و هست.

كلام رهبر معظم انقلاب نيز در خصوص تاسيس اين نهاد چنين است: سپاه در تاريخ شناخته شده خود ما، يك پديده كم‏نظير و شايد بي‏نظير است؛ يعني سپاه، نهادي است كه ولادت و رشد و نمو آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترين آزمون‏هاي انقلاب بود.

اين نهاد كه اكنون وارد سي و هشتمين سال حضور خود در عرصه هاي گوناگون كشور شده، به يك نيروي نظامي، امنيتي، سازندگي و اطلاعاتي كارآمد و خستگي ناپذير براي نظام مقدس جمهوري اسلامي تبديل شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي چند سال اخير به واسطه مردمي بودنش و ايجاد امنيت مبتني بر توان و مشاركت جامعه از جايگاه ويژه اي در استان هاي مرزي همچون ايلام برخوردار است، اين جايگاه به دليل اقبال عمومي نشان از اثرگذاري اين نهاد در امنيت پايدار دارد.

اين نهاد از بدو انقلاب اسلامي تاكنون نقش بسزايي در برقراري امنيت پايدار براي نظام اسلامي و هماهنگي مردم با انقلاب ايفا كرده است، نقش اين نهاد در تامين امنيت استان هاي مرزي چون ايلام كاملا برجسته و مشهود است و با حضور مقتدرانه نيروهاي سپاه ديگر مرز مامن امني براي تروريست ها نيست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همواره با تمسك و نصب‌العين قرار دادن فرامين و رهنمودها و تدابير حكيمانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا با آمادگي همه جانبه هرگونه انديشه و عملي كه بخواهد منافع و مصالح انقلاب را تهديد كند به شدت سركوب خواهد كرد.

در نتيجه مجاهدت‌ها و جانفشاني‌هاي شهداي عزيز و رزمندگان جان بر كف اسلام، امروزه بايد با افتخار تمام اعلام كنيم كه تمامي مناطق مرزي شمال‌غرب و غرب كشور كه مسئوليت آن با دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي‌باشد از لوث وجود تروريست‌ها پاكسازي شده است.

در شرايطي كه برخي نا امني ها در كشورهاي همسايه وجود دارد بايد قدردان امنيت كشور و كساني باشيم كه در عرصه‌هاي مختلف براي ايجاد امنيت و ارتقاي شاخص هاي امنيتي در كشور تلاش مي‌كنند.

دوم ارديبهشت سالروز تشكيل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مبارك باد./ع

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار