معاون سیاسی امنیتی استاندارایلام گفت:
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: سطح آمادگی نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در مقایسه با پارسال در مقابله با بروز هرگونه حریق در عرصه های طبیعی استان ارتقا یافته است.
کد خبر: ۲۴۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 10 June 2016
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: سطح آمادگی نیروهای امدادی و اعضای ستاد مدیریت بحران استان در مقایسه با پارسال در مقابله با بروز هرگونه حریق در عرصه های طبیعی استان ارتقا یافته است.
به گزارش تابناک ایلام، حسین کلانتری عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: آتش سوزی های سال گذشته در مراتع و جنگل های استان مسئولان را بر آن داشت تا با برنامه ریزی ، آموزش و بکارگیری تجهیزات مورد نیاز خود را برای مقابله با هرگونه بروز حریق در جنگل های و مراتع آماده کنند.
وی افزود: دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران بویژه منابع طبیعی ، محیط زیست ، هلال احمر ، شهرداری ها و شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای با حمایت و پشتیبانی نیروهای نظامی و انتظامی با هماهنگی و همکاری بین بخشی مهیای مقابله با هرگونه حادثه ای هستند و با وجود قرار گرفتن در ایام ماه مبارک رمضان و سختی روزه داری همگی پای کار بوده و در نخستین زمان ممکن در مکان هایی که حریق اتفاق می افتد، حضور می یابند.
معاون استاندار ایلام سازماندهی ، آموزش ، تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز و پشتیبانی تدارکاتی از نیروهای امدادی را حائز  اهمیت دانست و یادآور شد: هرگونه ضعف از سوی دستگاه های امدادی عضو ستاد مدیریت بحران از سوی مردم پذیرفتنی نیست و خوشبختانه تا این لحظه نیز شاهد ارتقای سطح آمادگی این نیروها در مقایسه با سال گذشته هستیم.
کلانتری ادامه داد: با وجود افزایش سطح آمادگی نیروهای امدادی همچنان از نظر تجهیزات و امکانات با کمبود روبرو هستیم ، لزوم بکارگیری بالگرد مستقر در استان برای رسیدگی سریع و به موقع به مناطق آسیب دیده بسیار حیاتی است و امیدواریم تلاش های مسئولان ارشد استان برای تحقق این امر محقق شود.
وی با قدردانی از حضور سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در همراهی تیم های امدادی گفت: اعضای این سازمان ها عاشقانه و بدون چشمداشت ضمن احساس مسئولیت در کنار یگان های امدادی حضور می یابند و نقش تعیین کننده ای در اطفای حریق دارند.
وی لزوم سازماندهی و آموزش این نیروها و در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات مورد نیاز آنها را در اثربخشی اعضای سازمان های مردم مورد تاکید قرار داد.
معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام اضافه کرد: سپاه امیرالمومنین (ع) استان در مقابله با حریق های رخ داده در عرصه های طبیعی استان همواره پیشتاز بوده و  نیروهای خود را در صف مقدم مقابله با این تهدید زیست محیط بکارگیری می کند.
کلانتری اظهار کرد: آمارها نشان می دهد تمهیدهای اندیشیده شده و همراهی تمامی ارگان ها باعث کاهش بسیار خوب میزان حریق در جنگل ها و مرتع است است بطوریکه از ابتدای فروردین 94 تا اواسط خردادماه حدود 38 فقره حریق در عرصه های طبیعی است رخ داد که به نابودی حدود 370 هکتار از این مناطق انجامید ولی این مقدار در سال جاری و در این بازه زمانی 14 فقره آتش سوزی رخ داده که سطح تخریب آنها تنها 10 هکتار بوده است.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران ، سازمان های مردم نهاد و یگان های نظامی و انتظامی امسال شاهد کاهش چشمگیر آثار مخرب آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان باشیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار