حسین کلانتری در شورای مبارزه با مواد مخدر:
اعتیاد یک معضل کاملاً اجتماعی است و باید همه آحاد جامعه برای ریشه کنی این درد ریشه ای تلاش کنند
کد خبر: ۲۴۴۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 13 June 2016
حسین کلانتری در شورای مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت:اعتیاد یک معضل کاملاً اجتماعی است و باید همه آحاد جامعه برای ریشه کنی این درد ریشه ای تلاش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام گفت: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و درگیر کردن جامعه و خانواده ها یک ضرورت اساسی است.
حسین کلانتری در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواستار شناسایی و معرفی افراد و خانواده های موفقی که هم اکنون به عنوان فعال اجتماعی در حوزه ترک اعتیاد حضور دارند شد و اظهار داشت: باید شرایطی فراهم نمود تا افراد موفق رها شده از دام اعتیاد بتوانند به عنوان الگو در سطح جامعه توسط رسانه ملی و سایر رسانه ها معرفی شوند تا برای دیگر سرمشق باشند.
معاون سیاسی، امنیتی استاندار ایلام بیان کرد: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیازمند کار عملیاتی در حوزه مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه هستیم.
وی افزود: کمیته ای در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان باید تشکیل شد تا گزارشی مدون و اطلاعات دقیقی از جنس، سن و مسائل و معضلات افراد درگیر با این پدیده جمع آوری و در اختیار متولیان امر برای برنامه ریزی و مقابله قرار گیرد.
حسین کلانتری با تاکید بر بازنگری سریع در شیوه های مبارزه و راهکارهای مقابله با مواد مخدر گفت: سند جامع پیشگیری از اعتیاد بعنوان الگوی ستاد در استانها مشخص شده که نیازمند اعتباراست
وی با اشاره به بررسی اخرین وضعیت مراکز ترک اعتیاد در استان بیان کرد: فعالیت مراکز ترک اعتیاد استان باید در مقایسه با سال گذشته مورد ارزیابی دقیق تری قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت این مراکز در دستیابی به اهداف تعیین شده مشخص و در نهایت این نتیجه حاصل شود که آیا در بحث مبارزه، مقابله و پیشگیری چند درصد موفق یا ناموفق بوده ایم.
کلانتری گفت: بر اساس آیتم های تعیین شده باید مراکز فعال مشخص شوند تا ضمن ایجاد فضای رقابتی با دیگر مراکز، آنان را در فرایند رقابت وارد نموده و انشااله شاهد اثربخشی بیشتر فعالیت های آنان در جامعه باشیم.
در حال حاضر بالغ بر 20 هزار نفر معتاد در شهرستانهای مختلف ایلام شناسایی شده اند و این افراد بیمار بیاد تحت درمان قرار گیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار