کد خبر: ۲۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۳ 05 July 2016

معاون امور اجتماعی بهزیستی ایلام گفت: در سال گذشته 142 نفر متقاضی طلاق به مرکز مشاوره بهزیستی معرفی‌شده‌اند که دلیل 116 نفر از آن‌ها اعتیاد بوده است.

«زهرا همتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی ایلام، با تأکید بر اینکه اعتیاد در صف اول علت‌های طلاق در استان است، اظهار کرد: بسیاری از طلاق‌ها در جامعه ناشی از اعتیاد زوجین مخصوصاً در میان مردان است.

همتی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه اعتیاد و مصرف مواد مخدر است، تصریح کرد: برای حل این معضل خانواده، آموزش‌وپرورش و نهادهای فرهنگی باید با همه توان پای‌کار بیایند و در این زمینه کار کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با تأکید بر اینکه جامعه سالم درگرو خانواده سالم است، خاطرنشان کرد: خانواده باید بیشتر نسبت به موضوع اعتیاد در ازدواج فرزندانشان حساسیت داشته باشند چراکه مشاهده می‌شود برخی خانواده می‌دانند یکی از زوجین اعتیاد دارد و می‌گویند با ازدواج این مشکل حل می‌شود اما این باور غلط است.

همتی بابیان اینکه خانواده می‌توانند علاوه بر تست معمولی اعتیاد در آزمایش‌های ازدواج درخواست انجام تست تکمیلی هم کنند، افزود: آسیب‌های اعتیاد خانمان‌سوز است که جامعه را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.

معاون اجتماعی بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه دریک سال گذشته 142 نفر درخواست‌کننده طلاق به مرکز مشاوره بهزیستی معرفی‌شده‌اند که از این تعداد 116 نفر علت طلاق را اعتیاد شریک زندگی خود اعلام کرده‌اند.

وی گفت: بیکاری، اعتیاد و خیانت به ترتیب از دلایل درخواست طلاق در ایلام است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار