نخستین مرکز آموزشی، حمایتی کودک و خانواده، همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت بهزیستی توسط قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی در استان ایلام افتتاح شد.
کد خبر: ۲۵۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 12 July 2016
نخستین مرکز آموزشی، حمایتی کودک و خانواده، همزمان با نخستین روز از هفته گرامیداشت بهزیستی توسط  قائم مقام توانمندسازی و اشتغال سازمان بهزیستی  در استان ایلام افتتاح شد.


به گزارش تابناک ایلام،معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ایلام در حاشیه گشایش این مرکز گفت: بخش خصوصی به منظور حمایت از کودکان کار و خیابان این مرکز را راه اندازی کرده تا بصورت روزانه فعالیت کند.
زهرا همتی اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی پس از شناسایی به این مرکز ارجاع و مشکلات آنها توسط کارشناسان و مشاوران مورد بررسی قرار گرفته و کار ساماندهی و رفع مشکلات تحصیلی، اقتصادی و فرهنگی آنها انجام خواهد شد.
وی حمایت مالی از خانواده های کودکان ارجاعی به این مرکز، ارائه خدمات فرهنگی و ارائه آموزش به این کودکان را از عمده فعالیت نخستین مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده در شهر ایلام برشمرد.
همتی با بیان اینکه ایلام فاقد کودکان خیابانی است، افزود: سال گذشته 40 کودک کار در ایلام شناسایی و مورد ساماندهی و حمایت های بهزیستی قرار گرفتند.
قائم مقام توانمندسازی و اشتغال بهزیستی کشور نیز در این آیین گفت: رسالت مهم این مرکز بازگشت کودکان کار به کانون گرم خانواده هاست و چنانچه مشکلات این کودکان رفع شود سرمایه اجتماعی جامعه نیز تقویت خواهد شد.
قاسم عبدالله زاده با اشاره به آسیب های نو پدید حاصل از تکنولوژی های نوین جامعه، افزود: باید با ارائه آموزش های مختلف مهارت های زندگی به کودکان، آنها را از این آسیب ها مصون نگه داریم.
مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری ایلام نیز در این آیین راه اندازی این مرکز را در کاهش آسیب های اجتماعی و ساماندهی کودکان کار در استان مهم و اثر بخش دانست.
کلثوم خلیلوند با اشاره به اینکه کودکان از آسیب پذیرترین قشر جامعه هستند، تاکید کرد: با هدف ساماندهی کودکانی که در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند باید این مراکز در همه شهرستان استان راه اندازی شود.
22 تا 28 تیر ماه بعنوان هفته بهزیستی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته ایرانی با نشاط با بهتر زیستن تعیین شده است./م



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار