رییس جهاد کشاورزی استان؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اراضی استان ایلام استعداد پرورش درختان بادام و پسته را دارند و با توجه به مصرف کم این 2 گونه به آب، تولید اقتصادی پسته و بادام از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان شد.
کد خبر: ۲۷۱۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵ 04 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدتراب میری اظهار کرد: در حال حاضر 30 هکتار از باغ های استان به کشت این 2 رقم به ویژه پسته اختصاص دارد و در حال احداث 50 هکتار دیگر از این محصول در منطقه بانواز شهرستان سیروان هستیم.

وی افزود: از آنجا که بانواز سیروان دارای تاکستان های زیادی است و نهال های پسته وبادام بعد از کشت با درختان انگور تلفیق می شوند که با این عمل کشاورزان ضمن صرفه اقتصادی در مصرف آب هم از محصول انگور خود بهره می برند و هم بعد از شش سال درختان پسته نیز به ثمر رسیده و از میوه این درختان نیز می توانند استفاده کنند.

وی یادآوری کرد: یکی از محورهای توسعه کشاورزی استان تغییر الگوی کشت در اراضی باغی و زراعی استان با مدیریت مصرف حداقلی آب هستیم و با توجه به مساله کم آبی در استان کشت ارقام کم آب بر در دستور برنامه این سازمان قرار دارد.

میری گفت: با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که اراضی استان ایلام استعداد پرورش درختان بادام و پسته را دارند و با توجه به مصرف کم این 2 گونه به آب، تولید اقتصادی پسته و بادام از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان شد.

وی ابراز امیدواری کرد: بعد ازبه ثمرنشستن این درختان حدود سه الی چهارتن محصول پسته و بادام از باغ های استان ایلام برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی با بیان اینکه این درختان شش الی هفت سال بعد از نهال کاری به ثمردهی می رسند، تاکید کرد: در برنامه شش سال دوم در صورت تامین آب در نظر داریم که چهار هزار هکتار از اراضی مستعد استان را به کشت این 2 رقم اختصاص دهیم.

اراضی شهرستان های ایوان، چرداول، سیروان، ایلام و بخش های از بدره مستعد تولید و احداث باغ های پسته و بادام است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار