مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام از پرداخت 90میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک وزودبازده در استان خبرداد.
کد خبر: ۲۷۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 13 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ منصور ملک حسینی اظهار کرد: ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی در تمام شهرستان های استان ایلام براساس ظرفیت ها و اولویت های هر شهرستان با نظر کارشناسان و صاحب نظران مشخص و تعیین می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این طرح ها در حال اجراست و تا پایان سال به اتمام می رسد، افزود: در اجرای طرح های صنایع تبدیلی ظرفیت و پتانسیل هر شهرستان در زمینه های تولید محصولات کشاورزی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

سرهنگ منصوربیگی تاکید کرد: بطور مثال شهرستان های بدره و دره شهر در کاشت و برداشت محصول خیار مرغوب شرایط مناسبی دارند و صنایع تبدیلی به منظور فرآوری خیار و تولید ترشی و شوریجات در این مناطق در اولویت قرار دارد.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای صنایع خرد تبدیلی کاهش خام فروشی محصولات و افزایش بهره وری است، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی کوچک زودبازده در ایوان در حوزه فرآوری انگور، ایلام تولید عسل، دهلران صنایع لبنی و ماست بندی، آبدانان روغن حیوانی، مهران در سبزیجات، سیروان تولید رب انار، چرداول لبنی و ملکشاهی صنایع آهنگری تا پایان سال انجام می شود.

وی یادآور شد: برای اجرای این طرح ها تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می شود که از ابتدای سال جاری تاکنون 90 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد صنایع تبدیلی کوچک و زودبازده در استان ایلام پرداخت شده است.

سرهنگ ملک حسینی با بیان اینکه با ایجاد و تکمیل این طرح ها بیش از یک هزار مورد اشتغالزایی در استان ایجاد می شود، افزود: این صنایع تبدیلی در قالب طرح های مشاغل خانگی کوچک و زودبازده و با هدف جمع آوری و فرآوری محصولات خرد و عرضه این محصولات فرآوری شده به بازار ایجاد و راه اندازی می شوند.

وی همچنین از اجرای طرح های پرورش دام سنگین، شتر، آبزیان سرد و گرم آبی، زنبور عسل، مرغ بومی، ماکیان، گیاهان داوریی و گلخانه ای، قارچ، زعفران و ایجاد طرح های تولید علوفه هیدروپونیک، ورمی کمپوست، قالی بافی و داربست باغات انگور در طول سال جاری با حمایت بسیج سازندگی خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار