مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: از 20 آبان تا شامگاه دوشنبه اول آذر در مجموع امدادگران این جمعیت به 53 حادثه رانندگی زائران اربعین حسینی در جاده های منتهی به مرز بین المللی مهران امداد رسانی کردند.
کد خبر: ۳۳۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 22 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمد سلیمانی روز سه شنبه  زائران مجروح این حوادث که به مراکز درمانی اعزام شده اند را 208 نفر اعلام کرد.
 
وی افزود: در این مدت 24 هزار و 41 زائر نیز در مسیرهای منتهی به شهرستان مهران از خدمات درمانی و امدادی این جمعیت برخوردار شدند.
 
سلیمانی ادامه داد: در این مدت همچنین 19 هزار و 137 زائر در شهرستان مرزی مهران توسط این جمعیت در 14 مکان اسکان داده شدند و خدمات مناسب از جمله پذیرایی به آنها ارائه شد.

وی اظهار کرد: این افراد در اردوگاه ایجاد شده در مرز مهران و همچنین مدارس، مساجد، اماکن ورزشی و پایگاه جمعیت هلال احمر شهر مهران اسکان یافتند.

 
به گفته مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام، در این مدت همچنین از یک هزار و 21 زائر پایانه مرزی مهران آزمایش فشار خون و قند خون رایگان گرفته شده است.
 
وی اضافه کرد: امداد رسانی این جمعیت از طریق 23 پایگاه و سه فروند بالگرد با بکارگیری 200 امدادگر، 40 دستگاه آمبولانس، 13 دستگاه خودرو ست نجات و هشت دستگاه موتور آمبولانس در حال انجام است.
 
سلیمانی یادآور شد: خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ایام اربعین امسال به زائران از 20 آبان آغاز و تا 10 روز بعد از اربعین حسینی (10 آذر) نیز ادامه دارد.
 
مرز مهران بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است و در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون نفر از این مرز به شهرهای مذهبی عراق رفتند و تاکنون 850 هزار نفر نیز از این طریق به میهن باز گشته اند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار