بارش شدید باران از اوایل بامداد امروز در بیشتر نقاط استان شروع شده است وهمچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
کد خبر: ۳۳۷۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 01 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛بارش شدید باران این رحمت الهی که به تدریج از اوایل بامداد امروز در بیشتر نقاط استان شروع شده است و همچنان به صورت پراکنده ادامه دارد.
 
شدت بارندگی در ساعت های اوایل امروز سبب آبگرفتگی خیابان ها و سیلابی شدن برخی رودخانه های فصلی استان شد و تردد خودروها را در جاده های درون و برون شهری با مشکلاتی رو به رو کرده است.
 
این در حالیست که در سال آبی جاری بر خلاف سال گذشته تاکنون هیچ گونه بارندگی در سطح این استان نداشته ایم و آغاز این بارندگی خوشحالی کشاورزان را نیز در پی داشته است.
 
عوامل و نیروهای خدمات شهری شهرداری ایلام از بامداد مشغول پاکسازی معابر و جداول به منظور تسهیل حرکت روان آب ها و ایجاد سهولت در تردد عابران پیاده و خودروها هستند.
 
اداره کل هواشناسی استان ایلام اواسط هفته جاری اعلام کرد: سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه در آسمان این استان فعال می شود و تا روز جمعه نقاط مختلف این استان را فرا می گیرد.
 
بنابر اعلام این اداره کل، این سیستم بارشی همراه با رعد و برق، رگبار و باد نسبتا شدید است.
 
همچنین در این اطلاعیه آمده است: با توجه به میزان بارندگی این سیستم احتمال آبگرفتگی معابر و کانال های آب وجود دارد، بنابراین بهتراست قبل از شروع بارش، این کانال ها و جداول از آشغال و زباله پاکسازی شود.
 
مدیریت بحران استان ایلام نیز روز گذشته با صدور اطلاعیه ایی در خصوص احتمال بارش باران و جاری شدن سیل در روزهای آینده هشدار داد و از فرمانداران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و شهرداری های نقاط مختلف استان خواست برای مقابله با حوادث احتمالی آماده باشند.
 
از ابتدای شروع فصل پاییز تاکنون استان ایلام برخلاف سال گذشته هیچ گونه بارش موثر پاییزی نداشته است و این استان طبق بررسی ها نسبت به میانگین بارش های بلند مدت در سال جاری با کاهش 95 درصدی نزولات جوی مواجه است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار