مدیرکل استاندارد ایلام از ابطال و تعلیق 12 پروانه کاربرد علامت استاندارد در استان به دلیل رعایت نکردن الزامات کیفی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹ 14 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی روز چهارشنبه اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل به ‌صورت مرتب و بدون اطلاع قبلی از واحدهای تولیدی بازرسی و نمونه ‌برداری به عمل می‌آورند و ملاک تمدید پروانه استاندارد، کسب نتایج قبولی و استقرار نظام کیفیت در واحد تولیدی است.
 
وی از تعلیق و ابطال 12 واحد تولیدی استان خبر داد و افزود: این تعداد پروانه در ابتدای سال جاری تاکنون، ابطال و تعلیق شده است.
 
همتی گفت: واحدهای تولیدی که پروانه آنها ابطال و تعلیق شده تا زمان رفع نواقص و اخذ مجدد تاییدیه استاندارد مجاز به تولید و توزیع محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد پروانه نیستند.
 
مدیرکل استاندارد استان ایلام یادآور شد: در صورتی که این واحدها اقدام به تولید و توزیع محصولات خود بدون اخذ پروانه استاندارد کنند به موجب قانون با آنها رفتار خواهد شد.
 
وی با اشاره به صدور و تمدید 43 پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال جاری تا کنون تاکید کرد: در مدت یاد شده بیش از 200 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی در سطح این استان نیز انجام شده است.
 
مدیرکل استاندارد ایلام اضافه کرد: همچنین بیش از 250 نمونه برداری از واحدهای تولیدی و چهار هزار مورد نیز بازرسی از مراکز صنفی توسط کارشناسان این اداره کل نیز در سطح استان طی مدت باد شده بعمل آمده است.
 
به گفته وی در مدت یاد شده (ابتدای سال جاری تا کنون) بیش از 2 هزار مورد آزمون و علامت گذاری وسایل سنجش در سطح استان توسط کارشناسان این اداره کل انجام شده است.
 
همتی با اشاره به اینکه علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارائه‌ کننده محصول به رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استانداردهای ملی است، گفت: تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌ تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب شده و مطابق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار