درهمایش رابطان اجتماعی سازمان های دولتی استان مطرح شد؛
همایش سالیانه رابطان اجتماعی سازمان های دولتی با هدف نهادینه سازی مقوله مشارکت اجتماعی در پیگیری از آسیب های اجتماعی در ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱ 05 January 2017
در این همایش جمعی از مسئولان نهادهای سازمان های دولتی،نمایندگان و رابطان اجتماعی ارگان های دولتی حضور داشتند.
 
به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ"حسن کاظمی"جانشین انتظامی استان ایلام در حاشیه برگزاری این همایش گفت:این برنامه با هدف تبیین و تشریح وظایف ادارات دولتی و پیشگیری از جرایم ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد:پلیس در پی آن است با تشریح وظایف ادارات دولتی در پیشگیری از جرم بسترهای لازم را برای همراهی کردن سازمان های دولتی با پلیس فراهم کنند.
 
جانشین انتظامی استان ایلام تصریح کرد:نقطه نظرات و دیدگاه های کارشناسان حاضر در این نشست در قالب یک اتاق فکر تجزیه و تحلیل شده و در اختیار همه سازمان ها قرار خواهد گرفت و بازخورد آن نیز پیگیری خواهد شد.
 
آسیب های اجتماعی نتیجه تخطی از نظم اجتماعی است
 
معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شکل گیری آسیب های اجتماعی را نتیجه تخطی از نظم اجتماعی عنوان کرد و گفت:برای جلوگیری از وقوع جرم در جامعه مجازات شرط لازم است.
 
"جعفرداراخانی"نیز در همایش رابطان سازمان های دولتی اظهار داشت:در هر جامعه ای در کنار هنجارها همواره ناهنجاری هایی نیز وجود دارد و رشد ناهنجاری ها اگر بیشتر از هنجارها نباشد کمتر آن نخواهد بود.
 
وی ادامه داد:در زمان های قدیم برای جلوگیری از جرم رویه مجازات های خشن را دنبال می کردند اما امروز دیدگاه صاحب نظران بر آن است که مجرمان باید اصلاح و بازسازی شوند و مجازات ها درمانگر باشند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از وقوع جرایم اعمال مجازات لازم و کافی نمی باشد،گفت:آسیب های اجتماعی نتیجه تخطی از نظم اجتماعی است.
 
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری چهار آسیب طلاق،اعتیاد،حاشیه نینی و امنیت اخلاقی در جامعه گفت:بایستی با علت شناسی و برنامه ریزی مستمر تلاش ها برای کاهش این آسیب ها افزایش یابد.
 
داراب خانی در ادامه با اشاره به اینکه طلاق یک آسیب اجتماعی است می تواند زمینه بسیاری از جرایم باشد،گفت:خیلی از مشکلاتی که در زندگی زناشویی افراد پیش می آید عدم شناخت زوجین از یکدیگر در 5 سال اول زندگی است.
 
وی تصریح کرد:استان ایلام از نظر وقوع طلاق در رتبه 30 کشور قرار دارد.
 
معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ایلام در پایان با اشاره به اینکه علت بسیاری از خشونت ها به حالات روحی و روانی افراد بر می گردد بر لزوم فرهنگ سازی استفاده از روانشناسی در جامعه تاکید کرد.
 
همایش سالیانه رابطان اجتماعی ادارات دولتی صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و کارشناسان نیروی انتظامی استان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی استان ایلام برگزار شد.
 
اقدامات فرهنگي براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي بايستي آفندي باشد
 
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان گفت: اقدامات فرهنگي براي مقابله با آسيب هاي اجتماعي بايستي آفندي باشد.
 
، سرهنگ"جلال ميرزابيگي" در همايش ساليانه رابطان ادارات و نهادهاي دولتي اظهار داشت: امنيت يک توليد اجتماعي است که همه دستگاهها و به نوعي همه مردم در توليد آن دخيل هستند.
 
وي ادامه داد: دستگاههاي متعددي در کشور مسئول توليد امنيت هستند.
 
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي استان با تأکيد بر لزوم هماهنگي هاي بين بخشي براي فرهنگ سازي در جامعه گفت: عدم توازن در حرکت،مقابله با آسيب ها و جرايم را با کندي مواجه کرده است.
 
وي با اشاره به اينکه تحقق امنيت اجتماعي پايدار در گرو مشارکت همه اقشار مردم است،گفت: براي اثربخش بودن اقدامات در حوزه پيشگيري از جرايم نياز است که هر نهادي وظايف تعيين شده را در حوزه مأموريتي به درستي انجام دهد.
 
سرهنگ ميرزابيگي در پايان با تأکيد بر اينکه لزوماً جلوگيري از وقوع جرم نيازمند کار فرهنگي است، گفت: بايد از تدافعي عمل کردن در اين حوزه پرهيز شود و اقدامات فرهنگي، اجتماعي حالت آفندي به خود بگيرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار