سرهنگ محسن ناصری؛
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه نقش عابر پیاده بعنوان یک کاربر ترافیک انکار ناپذیر است گفت:عابران پياده آسيب پذيرترين کاربران ترافيک محسوب مي شوند.
کد خبر: ۳۸۹۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ محسن ناصری  گفت: علي رغم تلاش هاي فراوان دستگاهها و سازمان هاي مسئول تاکنون ايمني عابران به طور کامل تأمين نشده و آمارهاي موجود حاکي از سطح بالاي حوادث رانندگي در خصوص آنها مي باشد.  

وی با اشاره به اینکه خروج عابر پیاده از منزل خود یک سفر است تاکید کرد: عابران پياده به هنگام حضور در معابر بايد نهايت دقت را جهت حفظ جان خود به عمل آورند تا سفر ایمن را داشته باشد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام عنوان کرد: همانقدر كه عبور خودرو و وسايل نقليه داراي اهميت است رعايت حق عابرين پياده نيز داراي اهميت مي باشد .

وی با بیان اینکه می توان با رعایت چند نکته مهم و اساسي می توان در حوادث رانندگی جان خود را حفظ کنیم گفت:اولین نکته این است که در خيابانهاي فاقد پياده رو در جهتي حرکت کنيد که بتوانيد خودروهايي که از روبرو مي آيند را ببينيد.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یاد آور شد لباسي بپوشيد که رانندگان عبوري بهتر شما را ببينند و به کودکان و خردسالان اجازه ندهيد به تنهايي از خانه خارج شوند.  

سرهنگ ناصری تصریح کرد: به هيچ وجه در حاشيه بزرگراهها و معابري که سرعت خودروها بالاست پياده روي نکنيد و هنگامی که مي خواهيد از يک تقاطع عبور کنيد مراقب خودروهايي که گردش به راست يا به چپ مي کنند باشيد.  

وی افزود: اگر از ميان اتومبيل هاي پارک شده عبور مي کنيد، ابتدا در کنار اتومبيل و در حاشيه خيابان توقف کنيد و مطمئن شويد که مي توانيد تردد خودروها در خيابان را به خوبي ببينيد و همچنين رانندگان نيز به خوبي قادر به ديدن شما باشند و سپس با رعايت مراحل عبور از خيابان عبور کنيد.  

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام یادآور شد: اگر در نزديکي شما محل خط کشي عابر پياده وجود ندارد سعي کنيد در هنگام تاريکي هوا از زير چراغهاي خيابان عبور کنيد تا رانندگان بتوانند شما را به خوبي ببينند.  

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده خودروهاي امداد رسان نظير آمبولانس، پليس، آتش نشاني و در صورت شنيدن صداي آژير آنها، به سرعت خيابان را ترک کرده و مسير را براي عبور آنها باز کنيد.  

سرهنگ ناصری در پایان گفت: در هنگام عبور از عرض خيابان هيچگاه به طور مستقيم از جلو يا پشت اتوبوس اقدام به عبور نکنيد و صبر کنيد اتوبوس حرکت کرده تا شما بتوانيد عبور و مرور در خيابان را به طور کامل در هر دو جهت ببينيد.  /م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار