امام جمعه دهلران
امام جمعه دهلران گفت: مسئولان در راه اندازی بازارچه مرزی و فرمانداری ویژه دهلران به مردم وعده هایی می دهند که هنوز عملیاتی نشده و در حد حرف مانده است.
کد خبر: ۵۰۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 21 June 2015
حجت الاسلام سیدمحسن موسوی- امام جمعه شهرستان دهلران- در خطبه های امروز نمازجمعه شهرستان دهلران با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار کرد: از فرصت ماه مبارک رمضان برای کسب تقوای الهی به خوبی استفاده کنیم و فضیلت های والای این ماه ازجمله، دعا و نیایش و خواندن قرآن را سرلوحه برنامه های خود در این ماه قرار دهیم.
 
وی افزود: ماحصل رمضان دوری از گناه است و خداوند متعال ما را در این ماه به سوی خود دعوت کرده است و روزه هم بر همه مردم واجب است مگر اینکه عذر شرعی داشته باشد.
 
امام جمعه دهلران با بیان اینکه کار سخت، و گرما مانع روزه گرفتن نمی شود بیان داشت: کار و آفتاب مانع روزه داری نمی شود، سحر باید بیدار و به دعا و نیایش بپردازیم و از برنامه های خوب دینی و قرآنی شبکه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز که خود یک دانشگاه قرآنی است به خوبی بهره گیری کنیم.
 
وی به تشیع بی نظیر مردم ولایتمدار ایران اسلامی از شهدای غواص و پیام مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره نمود و گفت: پیام مقام عظمای ولایت باعنوان سلام بر دست های بسته و پیکرهای ستم دیده و اینکه شهداء به موقع آمدند و پیام آوردند، حاوی نکات ارزشمندی بود که امیدواریم برای همه مردم و مسئولان درس باشد.
 
حجت الاسلام موسوی خطاب به شهدای غواص و شهدای دوران دفاع مقدس تصریح کرد: مردم ایران مردم عاشورا و رمضان هستند، گول لبخندهای فریب کارانه آمریکا را نمی خورند، ملت ما به هیچ وجه سر سازش با آمریکا ندارد، ملت ما از تحریم هراسی ندارد همانگونه که تحمل کرده است و باتوکل بر خدا و اطاعت از رهبری انقلاب پیش خواهد رفت.
 
وی ادامه داد: تحریم آمریکا مربوط به سال های سال است که ادامه دارد، همه چیز ما که وابسته به تحریم ها نیست، ملت و دولت ما باید هوشیار باشد و به درون کشور و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است توجه ویژه ای داشته باشد.
 
خطیب جمعه دهلران با اشاره به یکم تیرماه سالروز صدورفرمان امام برای تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، از زحمات و خدمات کارکنان این نهاد انقلابی و دینی تقدیر نمود و گفت: موضوع اعزام مبلغ، برنامه های متنوع قرآنی و دینی، خانه های عالم و توجه به امورات فرهنگی دینی ازجمله وظایف این نهاد است و می طلبد مسئولان نیز دراین خصوص همیار این عزیزان باشند.
 
وی با اشاره به هفته قوه قضائیه از خدمات و زحمات دست اندرکاران این حوزه تشکر نمود و گفت: دادگاه باید مجلاء مظلوم و قاضی مجری عدالت باشد، قاضی باید حساس و دقت نظر داشته باشد و همانند امیرالمؤمنین(ع) خدا را مد نظر قرار دهد و عدالت را اجرا کند.
 
حجت الاسلام موسوی از عدم راه اندازی بازارچه مرزی دهلران و فرمانداری ویژه شهرستان ابراز گلایه کرد و گفت: دهلران با این همه ظرفیت ها و 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق متأسفانه از بسیاری از امکانات و حقوق مسلم خود بی بهره است و سال های سال است که مسئولان قول پیگیری راه اندازی بازارچه مرزی دهلران را می دهند ولی درعمل چیزی را ما نمی بینیم.
 
وی ادامه داد: مسئولان در هر مصاحبه و صحبتی به مردم ما می گویند که درحال پیگیری است، حال جای سئوال است که آیا این پیگیری های مسئولان هیچ تمام نشده است؟ آیا مسئولان که همیشه طرف عراقی را نشانه می گیرند آیا رفته اند در کشور عراق و یک جلسه مستقل فقط برای بازارچه مرزی دهلران انجام بدهند.
 
امام جمعه دهلران گفت: 2 سال است که از دولت جدید نیز گذشته است و مسئولان فقط به مردم ما امروز و فردا می کنند و وعده هایی می دهند که عملی نمی شوند، از مسئولان می خواهیم که این پیگیری های خود را به نتیجه برسانند و اولویت اول خود را راه اندازی بازارچه مرزی و فرمانداری ویژه دهلران قرار دهند.
 
وی از شهردار و شورای اسلامی شهر دهلران نیز خواست که باتوجه به اینکه فصل گرما است از این فرصت بسیار خوب استفاده کنند و با اخذ مصوبات لازم، آسفالت خیابان ها و کوچه های سطح شهر را هرچه سریع تر آغاز کنند.
 
خطیب جمعه دهلران در پایان به وضعیت مسجد جامع دهلران و عدم گنجایش آن اشاره و گفت: مسجد جامع دهلران دیگر ظرفیت حضور باشکوه تر نمازگذاران جمعه را ندارد و از مسئولان می خواهیم که ضمن بررسی مشکلات مسجد جامع، موضوع ساخت مصلی جمعه و اخذ اعتبارات لازم دراین خصوص را در اولویت قرار دهند.
 

بیشتر بخوانید:
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار