معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: در راستای سیاست های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، طرح زراعت چوب در نقاط مختلف این استان در حال اجرا است.
کد خبر: ۵۲۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۷ 24 June 2015
حجت الله فتحی گفت: بمنظور حفظ و صیانت از جنگل های طبیعی، کشت درختان سریع رشد و مقاوم در دستور کار سازمان و ادارات تابعه در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: کاشت این درختان علاوه بر مصارف اقتصادی و برداشت چوب مورد نیاز، در مقابله با هجوم ریزگردها، گرد و غبار، بیابان زایی، حفظ اراضی طبیعی و کشاورزی نیز موثر است.

فتحی با بیان اینکه صنعت زراعت چوب از قطع درختان طبیعی و فشار بر اراضی طبیعی و درختان تا حد زیادی کاسته می شود، گفت: هم اکنون این طرح در اراضی دشت عباس و موسیان با توجه به منابع آب زیرزمینی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: زراعت چوب دارای صرفه اقتصادی است و بیشتر کشاورزان در حاشیه مزارع و باغات خود به زراعت چوب اشتغال دارند.

وی با اعلام اینکه از سال گذشته یک هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت زراعت چوب رفته است، خاطر نشان کرد: برای اجرای این طرح 100 میلیون ریال از محل تسهیلات فنی تامین شده است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: این اداره با همکاری بانک کشاورزی بعنوان بانک عامل در صدد توسعه این طرح در نقاط مختلف استان است.

به گزارش ایرنا، طرح زراعت چوب در استان ایلام از سال گذشته شروع شده و زمان تعیین شده برای این طرح بین پنج تا هفت سال در نظر گرفته شده است.

گونه مقاوم و زود رشد اکالیپتوس در مناطق جنوبی و واریته های مختلف صنوبر در شمال استان برای زراعت چوب کشت می شود.

چوب این درختان در صنایع مختلفی چون نئوپان، کاغذ، مبل، جعبه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار