مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برگزاری هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در استان در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۵۴۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 26 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام؛علی محمدنیاکان در نخستین نشست برنامه‌ریزی برگزاری هفتمین جشنواره ملی سفرنامه و خاطره‌نویسی رضوی اظهار کرد: این جشنواره برای سال ٩٧ برای یازدهمین سال متوالی برگزار می‌شود ولی هفتمین دوره برگزاری سراسری آن با موضوع سفرنامه و خاطره نویسی است که استان ایلام میزبانی آن را بر عهده دارد .

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره در روزهای آینده منتشر می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره در سری جدید به خاطره نویسی از تمام اهل بیت(ع) اختصاص یافته و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به تولید و جمع‌آوری آثار با موضوع خاطره‌نویسی و سفرنامه از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه امام هشتم شیعیان اقدام کنند .

وی بر ضرورت تشکیل اتاق فکر، انتخاب نماینده تخصصی جشنواره، برگزاری نشست هیات داوران و چگونگی آغاز تبلیغات و تشکیل کمیته‌های مختلف این جشنواره با بکارگیری از ظرفیت فضای مجازی تاکید کرد .

جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موضوع های مختلف فرهنگی، هنری و علمی همه ساله دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) با هدف توسعه و ترویج فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود که ١٠ سال متوالی استان ایلام میزبان این جشنواره است .

برگزاری این جشنواره در استان ایلام از سال ٨٧ آغاز شد و تاکنون بصورت متوالی همه ساله در رشته‌های مختلف پیامک رضوی، تحقیق و پژوهش با موضوع رضوی و سفرنامه و خاطره نویسی برگزار شده است .

ششمین جشنواره امسال در استان ایلام برگزار شد و در مجموع بیش از ٢٠٠ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار