مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: افزایش اعتبارات بیمه سلامت نیازی ضروری است .
کد خبر: ۵۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵ 29 December 2017

 به گزارش تابناک ایلام،نورالدین رحیمی ایلام اظهار داشت: با اجرای طرح بیمه سلامت خدمات ارزنده‌ای به آحاد مختلف جامعه ارائه شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: در اجرای این طرح دسترسی مردم به خدمات درمانی افزایش یافت و در استان ایلام به عنوان منطقه محروم این طرح موفق عمل کرد و در بخش زیرساخت‌ها و نیروهای تخصصی و دستگاه‌های تشخیصی درمانی مشکلاتی وجود داشت که با عنایت دولت و رسیدگی به مناطق محروم این زیرساخت‌ها در استان ایلام ارتقاء یافت و همزمان با به کارگیری متخصصین در مناطق محروم دو میلیون و 500 هزار بار بیمه شدگان بیمه سلامت و در مجموع با احتساب بیمه شدگان تامین اجتماعی 5 میلیون بار به مراکز درمانی استان ایلام مراجعه داشته‌اند.

وی ادامه داد: در سازمان بیمه سلامت در سال 95 ، 367 هزار و 218 نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار گرفتند که 120 میلیارد تومان خدمات بهداشتی درمانی برای این افراد در مناطق روستایی و شهری هزینه شده است.

* کل مطالبات مراکز طرق قرارداد بیمه سلامت ایلام پرداخت شده است

این مسؤول اضافه کرد: در رابطه با مطالبات طرف قرارداد نیز با حمایت و پیگیری‌های استاندار ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی کل مطالبات سال 95 به عنوان نخستین استان در کشور به مراکز بخش دولتی و خصوصی پرداخت کنیم.

رحیمی تصریح کرد: مطالبات بخش داروخانه‌ها تا پایان مرداماه و داروخانه‌هایی که داروهای بیماران خاص را تامین می‌کنند تا اول شهریور ماه و خدمات رادیولوژی نیز تا اردیبهشت ماه پرداخت شده است و منتظریم با دریافت تخصیص مابقی مطالبات مراکز درمانی خصوصی و دولتی طرف قرارداد را پرداخت کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام با اشاره به مشکلات این سازمان گفت: میزان بودجه پیشنهادی که برای بیمه سلامت در لایحه بودجه سال 97 در نظر گرفته شده 15 هزار و 700 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بعد از بررسی‌های کارشناسی 13 هزار و 700 میلیارد تومان به منظور تخصیص به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است که در سال 96 تخصیص دریافتی این سازمان 10 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است و این درحالی است که در کل کشور 14 هزار و 800 میلیارد تومان کل هزینه‌های این سازمان برای افراد بیمه شده بوده است.

* اعتبارات بیمه سلامت کاهش یافته است

این مسؤول اضافه کرد: در سال 94 نیز 12 هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار برای این سازمان تخصیص یافته بود، اما برای سال 97 در مجموع 10 هزارو 700 میلیارد تومان در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است که نسبت به سال 96 کاهش یافته است.

رحیمی تصریح کرد: بیمه سلامت در سنوات گذشته میزان حق سرانه دریافت شده برای هر بیمه شده با آنچه که با تعهد برای بیمه شدگان هزینه می‌شود همسان نیست.

* بیمه سلامت در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان بیش از سرانه دریافتی هزینه می‌کند

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: به طور مثال در صندوق کارکنان دولت 700 تومان برای هر نفر در سال سود داشته است و برای سایر اقشار نیز از 16 هزار تومان تا 38 هزار تومان ضرر ده هستند.

وی ادامه داد: یعنی با اخذ سرانه دریافتی به ازای هر نفر بین 16 تا 38 هزار تومان نیز باید به سرانه اضافه کنیم تا هزینه‌های درمان فرد بیمه شده تامین شود و این هزینه صرف پرداخت به مراکز طرف قرارداد می‌شود و عدم تامین آن سبب تاخیر در پرداخت به مراکز درمانی طرف قرارداد می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: با عنایت به پیشرفت دانش پزشکی، ورود دستگاه‌ها و تجهیزات جدید، افزایش پوشش بیمه شدگان، دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی در شهرها و مناطق روستایی و ... سبب افزایش هزینه‌های دستگاه بیمه سلامت در مناطق مختلف کشور از جمله استان ایلام شده است.

رحیمی تصریح کرد: با عنایت به اینکه بیمه سلامت درآمد خاصی ندارد کاهش اعتبارات تخصیصی به این سازمان مشکلاتی را پدید خواهد آورد که امیدواریم پیشنهاد افزایش بیمه سلامت از سوی نمایندگان مجلس مورد موافقت قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام گفت: از نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی به ویژه شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی انتظار داریم در افزایش بیمه سلامت همکاری و تعامل را داشته باشند.

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار