پرورش بلدرچین در شهرستان دره شهر طی سال های گذشته باعث شده جوانان با کمترین هزینه ها، بیشترین درآمد را کسب کنند.
کد خبر: ۵۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷ 27 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ کارآفرینی جوان دره شهری با روی آوردن به پرورش بلدرچین علاوه بر تامین نیازمندی های اقتصادی، نقش مهمی در تولید گوشت مورد نیاز و عرضه به بازار مصرف داشته است.

واحد پرورش بلدرچین در دره شهر که به همت یک جوان روستایی راه اندازی شده است، او آستین همت را بالا زده و در فضایی کوچک پای در عرصه تولید گذاشته است.

علی فیضی کارآفرین پرورش بلدرچین در دره شهر گفت: در روز اول با 128 قطعه بلدرچین کار خود را شروع کرده ام، در هر دوره 2 هزار قطعه جوجه ریزی انجام داده و نزدیک به 45 روز طول می کشد تا آنان را به بازار عرضه کنم.


وی ادامه داد: حدود پنج ماه این واحد را راه اندازی کرده ام و ماهانه 300 کیلوگرم گوشت به بازار عرضه می کنم، علاوه بر تولید گوشت روزانه 30 الی 35 بسته 12 عددی تخم بلدرچین نیز به فروش می رسانم.

این کارآفرین گفت: پرورش بلدرچین از شغل های کم هزینه و پردرآمد است که می توان با کمترین سرمایه بیشترین درآمد را داشت.

حمایت از طرح های اشتغالزایی در روستاها

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر نیز در این خصوص تاکید کرد: تسهیلاتی در قالب مبالغ 50 تا 100 میلیون ریال به متقاضیانی که دارای پروانه بهره برداری برای پرورش بلدرچین هستند، پرداخت می شود.

طیار فیلی اضافه کرد: مراکز پرورش بلدرچین شهرستان در روستاها هستند و راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده در روستاها یکی از راهکارهای مهم برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها است.

گوشت و تخم بلدرچین سرشار از مواد مغذی است، مقاومت بالایی در برابر بیماری‌های طیور دارد و در طول دوره پرورش 45 روزه نیازمند هیچ واکسنی نیست.

شهرستان دره شهر در 120 کیلومتری مرکز استان و از مناطق گرمسیری محسوب می شود که در حال حاضر یکی از قطب های دامپروری و تولیدات فرآورده های دامی است.

این شهرستان با دارا بودن تعداد 150 هزار رأس دام سبک و هشت هزار رأس دام سنگین بعنوان قطب مهم تولید فرآورده های دامی استان ایلام به شمار می رود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار