رییس حوزه هنری ایلام
رئیس حوزه هنری استان ایلام با بیان اینکه دانش‌نامه ایلام در ۶۰ جلد تدوین‌شده است، گفت: تاکنون ۹ جلد از این دانش‌نامه منتشرشده است.
کد خبر: ۶۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 16 July 2015

محمدعلی قاسمی گفت: با توجه به پیشینه حوزه هنری از مهم‌ترین تشکیلات فرهنگی هنری که بعد از انقلاب تحت عنوان اندیشه هنر اسلامی شکل گرفت حوزه هنری بود.

وی افزود: فلسفه وجودی حوزه هنری به مسائل و موضوعات جمهوری اسلامی در قالب فرهنگ هنر و دین برمی‌گردد و مهم‌ترین وظیفه آن اشاعه فرهنگ و هنر دینی است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد: شاخص‌ها و مؤلفه هایی که حوزه هنری در استراتژی خود در ادوار گذشته و حال برنامه‌ریزی کرده با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با عنوان شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، با توجه فلسفه وجودی خود درصدد طراحی یکی استراتژی کاملاً تعریف‌شده و مدون است.

وی گفت: باید گفت که آن شاخص‌ها و مؤلفه های هنر دینی و انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از فرامین اسلام است در مقابل فرهنگ بیگانه و نظام سکولار و لیبرالیسم فردی در این برهه به‌عنوان مهم‌ترین گفتمان‌ها در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی قد علم کرده است و به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در جبهه مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید نسبت به ذائقه مخاطب و اقشار جامعه کارشناسی و آسیب‌شناسی شود که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که در این راستا برنامه داشته‌اند با چه کاستی‌هایی مواجه شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی زمانی که ذائقه می‌تواند در متن جامعه کارساز باشد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه هنری استان ایلام در سال گذشته پیگیری و انجام‌شده است می‌توان به انجام فعالیت‌هایی در مقوله‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سبک زندگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌نامه ایلام در 60 جلد تدوین‌شده است، گفت: تاکنون 9 جلد از این دانش‌نامه منتشرشده است.

قاسمی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس با رویکرد جدیدی آثاری را در دست چاپ داریم که بخشی از آن در سال گذشته کلید چاپ خورده است و امیدواریم که در سال 94 بتوانیم آثار فاخری در حوزه دفاع مقدس احیا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار