معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام
معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: مدیران مدارس به ازای باسوادی افراد بیسواد پاداش نقدی دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۷۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 09 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،عباس شفیعی گفت: به همین منظور هر مدیر مدرسه که موفق به آموزش سواد به 10نفر اعم از اولیا دانش آموزان مدارس و یا سایر افراد بیسواد شوند از طریق آموزش و پرورش پاداش 10 میلیون ریالی دریافت می کنند.
وی ادامه داد: به منظور افزایش نرخ باسوادی در استان نهضت سواد آموزی با برون سپاری فعالیت ها سعی در کاهش معضل بیسوادی در استان دارد.
وی اضافه کرد: همچنین بر اساس ابلاغ جدید وزارت کلیه افرادیکه زیر 50سال (بین 10 تا 50سال) سن داشته و بیسواد مطلق و کم سواد و یا دارای مدرک زیر کلاس ششم بوده برای ثبت نام می توانند به واحدهای سوادآموزی ادارات آموزش و پرورش مراجعه کنند.
وی بیان کرد: به هر کدام از این افراد علاوه بر ارایه آموزش پس از قبولی در دوره سواد آموزشی یک میلیون و 300هزار ریال پاداش نقدی پرداخت می شود.
به گفته شفیعی، همچنین هر کارمند یا معلم رسمی یا بازنشسته که حداقل 10 نفر را آموزش دهند به ازای هر نفر در طی دوره سه تا چهار ماه هفت میلیون و 500هزار ریال پرداخت می شود.
وی در عین حال گفت: افراد دارای مدرک دیپلم و بالاتر که کارمند دولت نبوده می توانند از طریق مدارس غیر انتفاعیآموزش سواد آموزی را به افراد داده و به ازای هر نفر آموزش هفت میلیون و 500هزار ریال دریافت کنند.
وی افزود: همچنین افراد بیسوادی که بصورت خودآموز ادامه تحصیل دهند(خواندن با خانواده) پس از قبولی هفت میلیون ریال به حساب آنها واریز می شود.
به گفته وی، افراد بیسواد و کم سوادی که از طریق این راه ها برای باسوادی اقدام نکنند از دریافت گواهینامه رانندگی، تمدید گواهینامه و حمایت کمیته امداد و بهزیستی محروم خواهند شد.
نرخ باسوادی استان برای جمعیت 10 تا 49 سال 86/91 درصد اعلام شده است.
بر اساس پایش سال 90 جمعیت بیسواد کشور سه میلیون و 645 هزار نفر بوده که سهم استان ایلام از این تعداد 28 هزار و 582 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار