معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از استقرار 11 تیم بهداشتی در ایام تردد زائران اربعین حسینی در مناطق مختلف استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵ 15 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، دکتر راضی ناصری فر گفت: تمهیدات لازم برای استقرار هشت تیم بهداشتی در شهرستان مهران و سه تیم در ورودی های استان فراهم شده است.
وی ادامه داد: ماموریت های اصلی حوزه بهداشت در ایام تردد زائران جلوگیری از بروز و انتشار بیماری های مسری، جلوگیری از بروز طغیان ها و اتخاذ تدابیر لازم در مواقع بحران خواهد بود.
ناصری فر تاکید کرد: اگر این اقدامات به خوبی انجام گیرد، ارایه اقدامات بعدی در حوزه بهداشت و درمان بسیار آسان تر خواهد بود.
وی گفت: اتباع خارجی بدلیل پایین بودن سطح ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور متبوعشان، در ایام تردد زائران می توانند عامل انتشار بیماری باشند لذا باید تمام تلاش خود را بکار گیریم تا با اقداماتی همچون واکسینه کردن موارد انتشار بیماری از طریق این افراد در جریان تردد زائران اربعین حسینی را کنترل کنیم.
ناصری فر یادآور شد: یکی از عواملی که ما را در حفظ سلامت زائران کمک خواهد کرد، مبحث آموزش آنان است که باید از طریق نصب بنر، پمفلت ها، ارسال پیامک، انتشار بروشور و...زائران را نسبت به خطرات شیوع بیماری ها و لزوم رعایت هرچه بیشتر بهداشت فردی و محیط آگاه سازیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بیماری سالک بیماری بومی شهرستان مهران است، افزود: برای پیشگیری از ابتلای زائران به این بیماری باید اقدامات بهداشتی شامل سمپاشی فضاهای باز و بسته در سطح شهرستان و مکان های اقامتی زائران را قبل از تردد آنان به مرحله انجام رسانیم.
وی هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر بین دستگاه ها، ارگان ها و سازمان های مختلف استان در جریان تردد زائران را خواستار شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته در مناسبت اربعین حسینی بیش از یک و نیم میلون نفر از مرز بین المللی مهران واقع در استان ایلام تردد داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار